Rengeteget lehetett már arról hallani, hogy az ember viselkedjen "tudatos vásárlóként", de ilyenkor mindig felmerül a kérdés: mi az a tudatos vásárló? Hogyan lehet valaki tudatos vásárló? A Hiper blog ennek járt utána.
Mikor egy hiperben vásárol valaki, tulajdonképpen egy "háborúban" vesz részt: a vásárló azt szeretné, hogy minél kevesebb pénzért minél többet, minél nagyobb értéket kapjon; a hiper érdeke pont ellentétes: neki az a célja, hogy a kedves vevő, ha már bejött, minél több pénzt hagyjon ott, és lehetőség szerint minél több felesleges, magas árrésű terméket megvegyen. Kinek nagyobb az eszköztára? Természetesen a hipernek, hiszen sokszor évtizedek tapasztalatára, kutatására építve kialakít egy olyan termék-, ár-, és kihelyezési struktúrát, hogy amikor a vásárló bemegy az üzletbe, minél több dolgot vegyen észre - és vásároljon meg. A harc egyenlőtlennek tűnik - hacsak nem építjük fel a "védelmet" a hiper egész pályás letámadása ellen. És akkor itt visszatérek a tudatos vásárló fogalmához: azokat az embereket tekinthetjük tudatos vásárlónak, akik tudatosan építenek fel egy olyan vásárlási módszert, ami segítségével ki tudják védeni a hiperek ilyen irányú támadásait - írja a blog szerzője. De ez mit jelent a gyakorlatban? A Hiper blog legfrissebb bejegyzéséből megtudhatja.
Gazdaság
MTI
2010. március. 04. 12:15
Bojkottot hirdettek a magyar Auchan ellen
Itthon
hvg.hu
2009. október. 02. 15:05
Különleges zöldtérkép készült Budapestről
Tech
hvg.hu
2009. május. 01. 08:35
Tíz éven belül öntudatra ébredhet az internet
Itthon
MTI
2010. március. 30. 11:30