Miért olcsóbb Budapestről Frankfurton keresztül repülni New Yorkba, mint Frankfurtból nonstop? Miért olcsóbb a jegy, ha kint alszom szombaton? Miért kerül az egyirányú jegy sokszorosába a retúrnak? - teszi fel a kérdéseket az eTicket blog szerzője.
A blogger két szóval válaszol az általa feltett kérdésekre: yield management. A yield management története a 80-as évek közepéig nyúlik vissza. Az amerikai dereguláció nyomán érkező káoszban mindenki próbálkozott valamit újítani, plusz nyomás volt a nagy fuvarozókon a kisebb társaságok irányából, akiknek nem kellett alkalmazkodniuk az új helyzethez, hiszen már az „új világba” születtek. A nagyoknak ki kellett találniuk valamit, hogy tudjanak válaszolni a kicsik alacsony áraira anélkül, hogy saját üzletüket megnyomorítanák. A yield management a 90-es években aztán átterjedt több más szektorra is: hotelek, bérautók, vasutak, buszok, de még az NBC is használta például reklámidők értékesítéséhez, manapság pedig az internetes kereskedelem szinte minden szegmensében megtalálható ez vagy az az eleme - írja a blog szerzője.
Mi az a yield management? A kérdésekre a válaszokat megtudja az eTicket blogon.