Hoppon maradt a 120 fős szerkesztőség
Médiabloggerünk ezen a héten a webes dizájnú nyomtatott lapokról, a hoppon maradt 120 fős szerkesztőségről és a blogérték-becslésről ír.
Webes kinézetű napilapok
Miután az olvasók hozzászoknak a tartalom a webes elrendezéséhez, ezt várják el a nyomtatott lapoktól is - állítják a kutatók. Ezt elég nehéz elhinni. Én a fél életemet a képernyő elott töltöm, a maradékban meg elég sok újságot olvasok, de egyáltalán nem hiányzik a webes elrendezés. Hihetőbb inkább, hogy a nyomtatott lapok webes dizájnját azért akarják ránk erőltetni, mert kényelmesebb, olcsóbb a kétféle „terméket” ugyanazzal a dizájnnal előállítani.
Mennyit ér a blogod?
A Business Opportunities Weblog számítási módszereinek tudományosságáról ugyan nem vagyok meggyőződve, de azért jó vicc ez a szolgáltatás: beírod a blogod címét, megnyomod az ENTER gombot és máris kiköpi az árat. (A tanácsadók megnyugodhatnak, a Nagy Üzletek általában nem ennek a szolgáltatásnak a segítségével köttetnek.)
A blogoszféra vezetői
A bloggerek és a blogbejegyzések egyáltalán nem alkotnak homogén halmazt. (Ez okozza a legnagyobb nehézséget a blogok összehasonlításakor, értékelésekor, a blogversenyek elbírálásakor is.) A blogoknak megvannak a maguk kapcsolódásai, viszonyrendszere, az ezekbol kialakult blogszövevény hol sűrűbb, hol pedig ritkább.
Mennyiből jön ki egy lap?
A Sport21 egyetlen száma sem jelent meg eddig, 120 újságírójának eddig egy fillért sem fizetett, a szép nagy szerkesztőségét a ki nem fizetett bérleti díj miatt bezárták…
A linkelés joga
Joga van-e az egyik blogszolgáltatónak címlapján szerepeltetnie a másik blogszolgáltató blogjait? Kell-e ehhez külön engedélyt kérnie? Letiltható-e az ilyen megjelenés? Korrekt-e ha valaki a címlapról nem közvetlenül linkeli a forrást, hanem először egy saját aloldalra küldi el az érdeklődőt? Az ütősebb címlap érdekében megváltoztathatja-e blogszolgáltató a bejegyzések címét?