Kinek kellenek a politikai blogok?
Állampolgári zsurnalizmus a BBC-n, politikusi és politikáról szóló blogok, fizető lapszemlézők - többek között ezek foglalkoztatták médiabloggerünket az elmúlt héten.
Dan Gillmor rovata a BBC-n
Az „állampolgári zsurnalizmus” főideológusának megjelenése a világ egyik legtekintélyesebb portálján rendkívül fontos, hiszen mondandója most olyanokhoz jut el, akik eddig nem is hallottak Gillmor blogjairól, könyveiről, előadásairól. Tovább.
Kinek kellenek a politikai blogok?
Sok embernek már arra sincs ideje, kedve, hogy megnézze valamelyik kereskedelmi tévé híradóját, vagy elolvassa az Index címlapját, elég neki, ha egy ismerőse röviden összefoglalja a legfontosabb híreket. Az ismerős blogger, akit naponta olvas (nem csak politikáról, hanem filmekről, zenéről és sok minden másról) sokkal személyesebb, hitelesebb számára, mint a „hideg” portál, vagy a nyomasztóan túlinformált politikai szakblog. Tovább.
Hozzászólni szabad
A Huffington Post mintáját követő Comment is free nem egyszerű blog-gyűjtőhely, hanem szerkesztett „blogmédia-felület” lesz. A legmarkánsabb írások a Guardian Unlimited címlapjára is kikerülnek. A vélemények szerzői jelképese honoráriumot kapnak, de talán ennél is többet ér a nyilvánosság. Tovább.
Fizetnek a lapszemlézők
A Magyar Hírlap diadaljelentésében most azt olvasom, hogy sikerült megregulázni a legnagyobb sajtószemléző vállalkozásokat, ezek a jövőben cikkenként 60-100 forintot fizetnek minden szemlézett cikk után. Tovább.
Segítsééééég, politika!
Persze ne higgye senki, hogy ez a megnövekedett érdeklődés valóban a blog „műfajának” a párbeszéden, a másik meghallgatásán alapuló „újfajta” kommunikációnak szól. A legtöbb politikus számára a blog ugyanolyan nyűg, mint a lakossági fórum, vagy a gyűlések utáni „merülés a nép közé”. Tovább.
Kirakós a vezetői és politikai blogokról
„Néhány napja egy készülő cikk körkérdezettjeként válaszolva töltöttem ki Myat Kornél (Marketing&Media) „kérdőívét”. A téma: A hazai üzleti és politikai blogolás helyzete." Tovább.