Remekelt a Csudafilm, visszaesett a Napló
Legyűrhetetlen volt múlt héten is a Barátok közt, a Csudafilm pedig a fiatal keresőképes nézőket hódította meg. A TV2 új szórakoztató műsora, a Buzera a teljes lakosság körében jobban szerepelt, mint a vetélytárs csatorna ugyanabban az időben sugárzott filmje. Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. által az év 42. hetében mért nézettségi mutatókat olvashatják.
Alakulgat a TV2 őszi műsorstruktúrája: míg a vetélytárs csatorna már augusztus végén felállt műsorrenddel jelentkezett, a TV2 még az elmúlt héten is új rendszeres programmal állt elő (a Buzerával), s még erre a hétre is tartogat újdonságot: a Megasztár újabb sorozata mellett szerdán indul a Született feleségek is.
Egyelőre azonban esténként az RTL Klub műsorai vonzanak több televíziónézőt. Hétfőn a teljes lakosság körében, s a kereskedelmi szempontból inkább szem előtt tartott 18-49 év közötti korosztálynál is a Barátok közt volt a legnépszerűbb, 2,1 millió, illetve 905 ezer ember látta az egyes nézői csoportokban. A vele szemben a konkurens adón futtatott NCIS – Tengerészeti helyszínelők (amelynek névhasználata per tárgya lesz hamarosan) 1,1 millió nézőt hozott a teljes lakosságból. A Győzike főszereplésével készülő reality ugyanebben a csoportban 1,89 millió nézőt hozott (a fiatalok közül 802 ezren látták), míg nagyjából hasonló időpontban a TV2-n a Gimiboszi című vígjátékot 768 ezren (köztük 438 ezer 18-49-es) követte. A filmmel egy időben Kepes András Világfalu című műsora is lefutott, a kultúrák sokszínűségébe bepillantást nyújtó ismeretterjesztő programot a teljes lakosságból 773 ezren (a 18-49-esek közül 415 ezren látták). Kedden kétmilliós nézettség felett teljesített a Berényi családról szóló napi sorozat mellett Vágó István vetélkedője, a Legyen Ön is milliomos! is (a 18-49-esek között 947 ezer, illetve 761 ezer nézőt hozott), a két program alatt sugárzott Aktív című magazin és Columbo című krimisorozat a teljes lakosságból 1,32 millió, illetve 1,3 millió nézőt tudott a TV2-höz csábítani. Késő este a TV2 már sikeresebben szerepelt a vetélytárs csatornával szemben, az Egy gyilkos agya című akciófilm mind a teljes lakosság körében (656 ezer néző), mind a 18-49-esek között (382 ezer ember) népszerűbb volt, mint az RTL-en leadott Mars mentőakció (613 ezer, illetve 379 ezer néző).
Szerdán hasonló volt a felállás, már ami a Barátok közt és a Vágó-féle vetélkedő kétmillió feletti nézőszámát illeti. A napi sorozat végeztével azonban 1,1 millió néző hagyta ott az RTL Klubot (köztük 256 ezer 18-49-es), így az ekkor kezdődő Szupervulkán című produkciót már kevesebben látták, mint az 1,3 millió nézőt (687 ezer 18-49 év közöttit) érdeklő Golyóálló szerzetes című vígjátékot a TV2-n. Csütörtökön a két - már emlegetett - RTL Klub-műsorszám mellett Fábry Sándor is beszállt a versenybe, az Esti Showdert 1,7 millión látták a teljes lakosságból. Ez a 18-49-esek között 832 ezer nézőt jelent, 428 ezerrel többet, mint amennyien A szex a legjobb diéta című német vígjáték miatt a TV2 előtt ragadtak). A német filmnél egyébként a teljes lakosság körében többen látták a Házon kívül című közéleti magazint az RTL Klubon, igaz ugyan, hogy a 18-49-esek között ez a műsor alulmaradt a vígjátékkal szemben.
Pénteken indult a TV2 „játékos show-műsora”, a Buzera, igaz, elég késői időpontban. A háromnegyed tízkor kezdődő programot a teljes lakosság körében 1,14 millióan látták, ami ugyan 154 ezerrel magasabb, mint az RTL Klub Tűz a mélyben című akciófilmjének össznézőszáma, a 18-49-esek között elért 441 ezer néző azonban 123 ezerrel kevesebb, mint amennyien az RTL műsorát ebből a csoportból követték. Ezt a formát hozta egyébként ezt megelőzően az Áll az alku: míg a TV2-vetélkedő a teljes lakosság körében népszerűbb volt, mint a Lost-Eltűntek, a 18-49-esek között már az amerikai sikersorozatot látták többen. Szombaton a TV2 Tények című hírműsora az RTL Klub Híradójánál, az Activity pedig a Szeress most! című sorozatánál hozott több nézőt (mind a teljes lakosság, mind a fiatal keresőképes közönség körében), az RTL-es Fókusz Plusz és Az első csapás című Jackie Chan film azonban minden korosztályban több nézőt érdekelt, mint a Magellán, s a Csaó, Darwin! a TV2-n. Késő estére a vezető kereskedelmi csatornán futó boxgála teljesen átvette a vezetést, 1,54 millióan látták, szemben a TV2-n levetített Get Carter című remake-t megtekintő 573 ezer emberrel. Vasárnap – talán némi meglepetésre – a TV2 Naplója újfent alulmaradt az RTL Klub Cobra 11 című akciósorozatával szemben (a teljes lakosságból 1,73 millióan látták a heti magazint, szemben a sorozat 1,86 millió nézőjével). Ennél is lényegesen többen látták azonban az RTL Klubon a Csudafilm című Ragályi Elemér rendezte vígjátékot, amelynek 1,9 milliós nézőszáma ugyan a héten nem számított kiemelkedőnek, a 18-49 évesek között elért 1,02 milliós közönség azonban a héten a legmagasabb volt.