2005. január. 10. 13:35 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. január. 10. 13:46 Média

Cunami miatt leállított reklámkampányok

Az ázsiai természeti katasztrófa óta több nagyvállalat is leállította tengeri motívumokkal operáló reklámkampányát.

A British Airways légitársaság 2004. december 30-án indította volna kampányát, amelyben hullámok mosnak egy partot. Az új utazási célpontokat reklámozó, tévében, nyomtatott lapokban és óriásplakátokon futtatni kívánt hirdetésről azonban a cég az ázsiai katasztrófa után ideiglenesen lemondott.

Visszavonja egyik hirdetését a hitelkártyáiról ismert American Express is. A cég My Life – My Card szlogen alatt futó, Martin Scorsese által rendezett globális tévé- és mozikampánya Robert de Niro színész, Tiger Woods golfozó és Laird Hamilton szörföző életének fontos állomásait bemutatva próbált hírverést csinálni a kártyának.

A cég döntése értelmében a jövőben csak a de Niro- és Woods-hirdetést vetítik, a szörfös spotot visszahívják.

A Pepsi sem fogja vetíteni azt a reklámját, amelyben David Beckham, Ronaldinho és Thierry Henry focisztárok szörföznek egy strandon.

Az ázsiai természeti katasztrófa után a düsseldorfi "Harpune" - Szigony – Klub kénytelen volt átkeresztelni " Cunami " elnevezésű sikeres parti-sorozatát. A szenvedélyes táncosok a város kikötőjében évek óta tartottak a szökőárat idéző címmel techno-bulikat. A partik elnevezése ázsiai marad: "Pekingi Kacsa különleges módra".