Ősszel többet rádióznak a magyarok
A Szonda Ipsos – GfK Hungária Rádió Navigátor október havi jelentése szerint a 8,5 millió 15 évnél idősebb magyarból 7,6 millió rádióhallgató, többségük a kereskedelmi adókat preferálja - írja a DSH Hírgraph.
A kereskedelmi rádiók közül vezető helyen áll a Danubius, melynek összesen 150.000-rel több hallgatója van, mint legnagyobb versenytársának, a Sláger Rádiónak. A Danubius 3,5 milliós hallgatótábora mutatószámokban kifejezve a heti adatok szerint 40%-os elérést, és a piac 24%-át jelenti - áll a DSH Hírlevelében.
A hétköznapi, órákra lebontott hallgatottsági görbe legérdekesebb része a déli időszakra esik. A Kossuth rádió Déli krónikája ugyanis olyan népszerű, hogy ha csak kis időre is – a csúcs előtt és után meredek zuhanással –, de megközelíti a 10%-os rating értéket. Ez a természetesen a share adatokat is jelentősen befolyásolja. A Danubius egyenletesen jó teljesítményét azonban egyetlen másik rádió sem tudja hozni. A koraesti időszakban, a Jáksó Hot 20 adásának idején a rádióhallgató közönség 30%-a ezt az adót választja.
A 18-49 évesek korcsoportjában még jobban elhúzott a Danubius a Sláger hallgatottságához képest: a Danubius adására kétszázezerrel több ember kíváncsi. A heti időarányos adatok szerint ez elérésben négy, részesedésben pedig majdnem három százalékos különbséget jelent. A Danubius rádió hétköznapi hallgatottsága a déli időszakban a legmagasabb, ekkor meghaladja a tíz százalékot. Ezek az adatok a piaci részesedésre kivetítve 25-35% közötti, egyenletesen magas teljesítményt mutatnak, nemcsak a déli, de az esti idős zakban is. Hétvégén pedig egyértelműen a Danubius a nyerő adó, egy rövid délelőtti időszakot kivéve ugyanis több százalékponttal vezet a többi adó előtt.
(DSH Hírgraph)