Kult hvg.hu 2022. május. 31. 12:48

Tom Cruise az egekbe száguldott és rekordot döntött

Hihetetlen összeget termelt a Top Gun című Tom Cruise-film folytatása már az első hétvégén, a főszereplő még a saját rekordját is megdöntötte.

Tom Cruise negyvenéves, kasszasikerekkel teli pályáján sem volt még olyan film, ami akkora bevételt hozott a nyitóhétvégéjén, mint a Top Gun: Maverick. A (minimum) több tízmillió dolláros marketingköltségeket leszámítva is 170 millió dolláros költségvetésből készült film csak Észak-Amerikában a legelső hétvégéjén máris 124 millió dolláros bevételt hozott – írja a Variety.

Ez jóval magasabb összeg, majdnem a duplája annak, ami a Cruise szereplésével készült eddigi legsikeresebb nyitóhétvége bevétele volt: a Világok harca 64 millió dollárt hozott 2005-ben. A Maverick egyúttal az első olyan Cruise-film is, amely azonnal átlépte a 100 millió dolláros amerikai bevételi határt.

Ha az egész világon termelt bevételt nézzük, még hihetetlenebbek az adatok: úgy hozott 248 millió dollárt, hogy két hatalmas piacot jelentő országban, Kínában és Oroszországban még be sem mutatták.

A Maverick eredménye egyike a járványt követő időszak legjobb nyitásainak is: a Pókember: Nincs hazaút 260, a Doctor Strange az őrület multiverzumában 187, a Batman 134 milliót hozott. A Variety megjegyzi azt is, megtérült, hogy az eredetileg már 2020-ban bemutatni akart filmet végül nem tették fel semmilyen streaming-oldalra, és csak moziban látható: az összbevétel kiemelkedően nagy része, 22 százaléka „prémium” mozis vetítésekből – például IMAX- vagy 4DX-vetítésekből – származik.

A filmet a magyar nézők is szerették: 77 ezer hazai nézőjével a hétvége messze legnézettebb filmje lett, a második helyezett Doctor Strange 20 ezer nézős eredményét lehagyva; igaz, itthon a 77 ezer hétvégi néző egyáltalán nem számít kiemelkedő eredménynek egy blockbustertől.

Még több kultúra a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.