Kult MTI 2019. május. 24. 16:45

Botrányba fulladt egy vetítés Cannes-ban, tömegesen távoztak a nézők a teremből

Finoman szólva is zűrös volt Abdellatif Kechiche visszatérése.

Cannes - Botrányba fulladt Abdellatif Kechiche visszatérése
Venczel Katalin, az MTI tudósítója jelenti:
Cannes, 2019. május 24., péntek (MTI) - Botrányba fulladt Abdellatif Kechiche visszatérése Cannes-ba: hat évvel az Adéle élete 1-2. fejezet című filmjének fődíja után a tunéziai származású francia rendezőnek a hivatalos versenyprogramba meghívott Mektoub, My Love: Intermezzo című filmjét olyannyira negatívan fogadta a csütörtök esti bemutatón a közönség, hogy a főszerepet alakító Ophélie Bau még a vetítés alatt távozott a teremből, a rendező pedig elnézést kért a nézőktől.
Az alkotás Kechiche előző filmjeihez hasonlóan sokakat megbotránkoztatott, elsősorban amiatt, ahogy a rendező a színésznőit kiszolgáltatott helyzetekbe hozza, és a hollywoodi szexuális botrányok után elfogadhatatlan módon filmezi. A premierről a vetítés alatt tömegesen távoztak a nézők.
A 3 és fél órás film - amelynek első része 2017-ben a velencei fesztiválra kapott meghívást - egy dél-franciaországi tengerparti diszkóban játszódik, ahol helyi fiatalok és ott nyaraló párizsiak flörtölnek egymással. A táncolást csak egy negyedórás, pornófilmbe illő szexjelenet szakítja meg egy mosdóban.
"Számoltam a képeket, amelyek feneket mutatnak. 178 jött össze. Ha ezeket nem számoljuk, akkor a film körülbelül húsz percig tart" - írta Anais Bordages kritikus a Twitteren.
"Igen, a szexjelenetet úgy irányítja a nő, ahogy azt ritkán látni moziban. Igen, Kechiche istenként filmezi a fiatalokat, a vágyat. De ezt a filmet teljesen elutasítom, mert csak a nőgyűlölő tekintet brutalitását látom benne" - írta Gwen szintén a Twitteren.
Philippe Rouyer francia kritikus viszont úgy látja, hogy a rendező radikális megoldást választott, és a "vágyak őrült éjszakáját" filmezte egy diszkóban, amelyhez gratulált valamennyi színésznek.
A díszbemutató végén hajnali fél 2-kor a rendező zavarában csak annyit mondott: "Elnézést kérek, hogy ilyen sokáig itt tartottam önöket, és nem szóltam előre. Elmegyek", majd távozott. Amikor a fények felgyulladtak, akkor a főszereplő Ophélie Bau már nem is ült a helyén, pedig a vetítés előtt a szereplőgárda többi tagjával ő is felvonult a vörös szőnyegen.
A fiatal színésznő péntek délelőtt sem jelent meg a film sajtótájékoztatóján, amit a produkció azzal indokolt, hogy elutazott egy forgatásra.
"Megpróbáltam megmutatni azt, ami engem felráz, a testeket, a hasakat" - mondta Abdellatif Kechiche a sajtótájékoztatón. "Számomra az élet, a szerelem, a vágy, a fájdalom, a zene, a test ünneplése a legfontosabb, és az, hogy ennek megmutatására egy lehető legszabadabb filmes kísérletet tegyek" - tette hozzá.
"A test varázsát filmezem, jóllehet nem mindenki érzi át azt az érzést, amelyet megpróbálok átadni" - hangsúlyozta a rendező, aki szerint a színészei nem féltek átlépni a határokat, és kilépni a komfortzónájukból a forgatáson.
Abdellatif Kechiche visszatérését a fesztiválra nagy várakozás előzte meg: 2013-ban ugyanis néhány nappal azután, hogy a zsűri az Arany Pálmát az Adéle élete 1-2. fejezet című filmért megosztva ítélte oda a rendezőnek és a két főszerepet alakító Léa Seydoux-nak és Adele Exarchopoulosnak, a két színésznő közleményben ítélte el a forgatás szerintük szörnyű körülményeit. A rendező ellen egyébként egy 29 éves nő panasza nyomán a közelmúltban vizsgálat is indult szexuális zaklatás gyanújával, de Abdellatif Kechiche-t még nem hallgatták meg az ügyben.

Botrányba fulladt Abdellatif Kechiche visszatérése Cannes-ba: hat évvel az Adéle élete 1-2. fejezet című filmjének fődíja után a tunéziai származású francia rendezőnek a hivatalos versenyprogramba meghívott Mektoub, My Love: Intermezzo című filmjét olyannyira negatívan fogadta a csütörtök esti bemutatón a közönség, hogy a főszerepet alakító Ophélie Bau még a vetítés alatt távozott a teremből, a rendező pedig elnézést kért a nézőktől.

Az alkotás Kechiche előző filmjeihez hasonlóan sokakat megbotránkoztatott, elsősorban amiatt, ahogy a rendező a színésznőit kiszolgáltatott helyzetekbe hozza, és a hollywoodi szexuális botrányok után elfogadhatatlan módon filmezi. A premierről a vetítés alatt tömegesen távoztak a nézők.

A 3 és fél órás film – amelynek első része 2017-ben a velencei fesztiválra kapott meghívást – egy dél-franciaországi tengerparti diszkóban játszódik, ahol helyi fiatalok és ott nyaraló párizsiak flörtölnek egymással. A táncolást csak egy negyedórás, pornófilmbe illő szexjelenet szakítja meg egy mosdóban.

Számoltam a képeket, amelyek feneket mutatnak. 178 jött össze. Ha ezeket nem számoljuk, akkor a film körülbelül húsz percig tart

– írta Anais Bordages kritikus a Twitteren.

"Igen, a szexjelenetet úgy irányítja a nő, ahogy azt ritkán látni moziban. Igen, Kechiche istenként filmezi a fiatalokat, a vágyat. De ezt a filmet teljesen elutasítom, mert csak a nőgyűlölő tekintet brutalitását látom benne" – írta Gwennaelle Masle szintén a Twitteren.

Philippe Rouyer francia kritikus viszont úgy látja, hogy a rendező radikális megoldást választott, és a "vágyak őrült éjszakáját" filmezte egy diszkóban, amelyhez gratulált valamennyi színésznek.

A díszbemutató végén hajnali fél 2-kor a rendező zavarában csak annyit mondott: "Elnézést kérek, hogy ilyen sokáig itt tartottam önöket, és nem szóltam előre. Elmegyek", majd távozott. Amikor a fények felgyulladtak, akkor a főszereplő Ophélie Bau már nem is ült a helyén, pedig a vetítés előtt a szereplőgárda többi tagjával ő is felvonult a vörös szőnyegen.

A fiatal színésznő péntek délelőtt sem jelent meg a film sajtótájékoztatóján, amit a produkció azzal indokolt, hogy elutazott egy forgatásra.

"Megpróbáltam megmutatni azt, ami engem felráz, a testeket, a hasakat" – mondta Abdellatif Kechiche a sajtótájékoztatón. "Számomra az élet, a szerelem, a vágy, a fájdalom, a zene, a test ünneplése a legfontosabb, és az, hogy ennek megmutatására egy lehető legszabadabb filmes kísérletet tegyek" – tette hozzá.

"A test varázsát filmezem, jóllehet nem mindenki érzi át azt az érzést, amelyet megpróbálok átadni" – hangsúlyozta a rendező, aki szerint a színészei nem féltek átlépni a határokat, és kilépni a komfortzónájukból a forgatáson.

Abdellatif Kechiche visszatérését a fesztiválra nagy várakozás előzte meg: 2013-ban ugyanis néhány nappal azután, hogy a zsűri az Arany Pálmát az Adéle élete 1-2. fejezet című filmért megosztva ítélte oda a rendezőnek és a két főszerepet alakító Léa Seydoux-nak és Adele Exarchopoulosnak, a két színésznő közleményben ítélte el a forgatás szerintük szörnyű körülményeit. A rendező ellen egyébként egy 29 éves nő panasza nyomán a közelmúltban vizsgálat is indult szexuális zaklatás gyanújával, de Abdellatif Kechiche-t még nem hallgatták meg az ügyben.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.