Mégsem rendezi meg a Hunyadi Jánosról szóló filmet, Az utolsó bástyát Szász János, mert az Indexhez eljuttatott közleménye szerint „leküzdhetetlen bizalmi válság alakult ki” közte és a producer között.
Kiszállt a Hunyadi-filmből Szász János, írja a szerkesztőséghez eljuttatott közlemény alapján az Index.
Szász a közleményben azt írja, 2018 őszén felkérést kapott Az utolsó bástya című film megrendezésére, alkotótársaival pedig 21. századi technikával, hitelesen fogalmazta volna meg e történelmi kor viharos érzelmeit. A rendező hozzáteszi: az elmúlt félévben minden percben ezzel a filmmel foglalkozott, így nehéz volt meghoznia a döntést, hogy mégsem rendezi meg.
Ennek oka az, hogy az utóbbi hónapokban leküzdhetetlen bizalmi válság alakult ki közöttem és Ferenczy Gábor producer között.
A rendező úgy véli, egy többmilliárdos filmet csak bizalommal és szoros együttműködéssel lehet elkészíteni, így számára lehetetlen felelősséggel tovább vinni a közös filmtervet. Szász közölte, minden eddigi munkát, így a forgatókönyvet is felajánlja a produkciónak.
Az Index megkereste a Magyar Nemzeti Filmalapot Szász közleményével kapcsolatban, akik azt írták,
az, hogy egy producer és egy rendező a gyártáselőkészítés során nem tud közös nevezőre jutni a felmerülő viták során, nem szokatlan a filmszakmában. Döntéseiket tiszteletben tartjuk.
Februárban a Pesti Srácok írt arról, hogy leállnak a film előkészületei, akkor a Filmalap cáfolta a lap információit.
A Hunyadi-film terve ellen éppen a Pesti Srácok oldalain indult támadás tavaly szeptemberben. A kifogások között szerepelt Szász János rendező személye (és ellenzéki megnyilatkozásai), a kiszivárgott forgatókönyv történelmi tévedései, illetve az, hogy a filmterv nem volt eléggé "nemzeti". A politikai harc egyébként nemcsak a történelmi filmet, hanem az akkor már nagybeteg Vajna által vezetett Filmalap egész tevékenységét érintette, amelyet szintén túl liberálisnak és kevéssé népnemzetinek ítéltek. A felvetések között idővel olyan gondolatok is megjelentek, hogy a Liza, a rókatündér című film már fikciós jellegével is a "Magyarországról való elvágyódást" propagálja, illetve a Hunyadi-filmben Máriának hívnak egy kétgyerekes anyát, ami Deák-Sárosi László filmesztéta szerint Jézus szándékos meggyalázása, mert belőle csak egy volt.