Már csak három hétig látható a Műjégpályától pár perc sétára található Hopp Ferenc Múzeumban az indiai, női szerepekre fókuszáló kiállítás
Anya, szerető, feleség, harcos. A hindu mitológia ezeket a szerepeket osztja a nőre, akár az élet, igaz, ez utóbbi leginkább egyszerre. A kelet-ázsiai múzeum saját gyűjteményéből válogatott darabokkal mutatja be, hogyban ábrázolja mindezt egy több száz éves szobor vagy egy mai képregény, milyen erősek a mitológiai motívumok a 20. századi filmiparban vagy egy mesehős alakjában - számol be a kiállításról a MúzeumCafé blogja. Bár a kiállított tárgyak jelentős része klasszikus műtárgy, az egész tárlat meglehetősen popos, sok fotóval, grafikával, neonnal és provokatív színválasztással. A kultúrtörténeti elbeszélés ugyanis nem áll meg a rendkívül népszerű elefántfejű Ganésa szobrainál, hanem eljut a képregényként fogyasztott tanmesékig és a mai filmipar néhány sztárjáig.
Hogy Bollywoodnak, az indiai filmgyártás központjának mekkora szerepe van ma a világ kultúrájában, remekül bizonyítja, hogy a londoni Madame Tussaud panoptikumában külön szekció jár a gigantikus mumbai filmipar aktuális csillagainak – a Bombay és Hollywood nevéből született Bollywood ma a világ legnagyobb filmtermelő központja. Ha az itt született alkotások zöme nem is válik ismertté a szubkontinensen túl, így is bő egymilliárd potenciális nézővel számolhat. (Mellesleg a múzeum filmklubjában nemrégiben levetített Mother India című filmet 1958-ban Oscarra is jelölték, alig maradt le róla.)