Tizennégy darab, hatalmas anyaméhet ábrázoló bronzszobrot lepleztek le egy katari nőgyógyászati center előtt. A szobrok a magzati fejlődés stációit mutatják be. Az alkotó Damien Hirst szerint ezek az első meztelen szobrok a Közel-Keleten.
Az arab emírség fővárosában, a Dohában felállított szobrokat kifogásolják a katari egészségügyi hatóságok. Ez valahol érthető, A csodálatos utazás névre keresztelt szoborcsoport meghökkentően valósághű, az alkotó brit sztárművész, Damien Hirst szobrai ugyanis egy embió fejlődését ábrázolják az anyaméhben. Az első bronzszobor a fogantatást mutatja, az utolsó pedig egy 14 méteres újszülöttet.
A szobrok egyébként már 2013 októbere óta ott állnak a Sidra Kórház és Kutatóközpont épülete előtt, de csak most leplezték le azokat. Eddig a környéken zajló építési munkálatokra hivatkozva letakarva tartották őket, mondván: csak óvni akarják a műalkotásokat. Hirst elismeri, hogy alkotása megbotránkoztató lehet egyesek szemében, hiszen – ahogy fogalmazott korábban – "ez az első meztelen szobor a Közel-Keleten... nagyon bátor".
A szobrok nagyrészének tulajdonosa, egyúttal az állami Katar Alapítvány művészeti szakértője, Layla Ibrahim Bacha ugyanakkor védelmébe vette az alkotásokat: "nem vártuk, hogy bárkinek is tetszenek. Nem vártuk, hogy bárki is megértse ezeket. Azért vannak ott valójában, hogy vitát generáljanak, a gondolkodás részévé váljanak. Nagyon hiszünk benne, hogy a Sidra küldetésére reflektálnak, ami a nők és a babák egészségéről való gondoskodás. Úgy gondolom, hogy tökéletes az elhelyezésük, látod, hogy az emberek fotózkodnak előttük, ezek (a szobrok) ikonikusak lesznek."