Kult MTI 2018. június. 16. 21:22

A kolozsváriak Ibsen-darabja nyert az idei POSZT-on

Tizennégy előadás, köztük négy budapesti, öt vidéki és öt határon túli produkció szerepelt az idei Pécsi Országos Színházi Találkozó (POSZT) versenyprogramjában.

A Kolozsvári Állami Magyar Színház Ibsen Rosmersholm című darabjának színpadra állítása lett a legjobb előadás a 18. Pécsi Országos Színházi Találkozón (POSZT), amelynek díjait szombaton a fesztivált záró gálaesten adták át Pécsen, a Kodály Központban.

A szakmai zsűri által legjobb előadásnak ítélt produkció még két díjat kapott, a Rebekka Westet alakító Imre Évát a legjobb női főszereplő, Andrij Zsoldakot és Daniel Zsoldakot a legjobb díszletért járó díjjal ismerték el - közölték a szervezők.

A legjobb rendezésért járó díjat Székely Kriszta, a budapesti Katona József Színház Kaukázusi krétakör című darab rendezője kapta, a legjobb férfi főszereplő a darabban Azdakot játszó Kocsis Gergely lett.

A szakmai zsűri döntése szerint a legjobb női mellékszereplő a Radnóti Színház III. Richárd című előadásából Kováts Adél, a legjobb férfi mellékszereplő a kecskeméti Katona József Színház által színre vitt Csárdáskirálynőben Kaucsiánó Bonifác grófot alakító Szemenyei János lett.

Elismerték a legjobb harminc év alatti női színészi teljesítményt is, a díjat Szakács Hajnalka, a debreceni Csokonai Színház művésze érdemelte ki Csehov Három nővér című drámájában nyújtott alakításáért. Ez a produkció kapta a legjobb színpadi mozgás és térhasználatért, illetve Kozma András a legjobb dramaturgi munkáért járó díját is. A versenyben Danilo Kis-darabbal részt vevő Újvidéki Színház két elismerésben  részesült: a Borisz Davidovics síremléke című előadásé lett a legjobb társulati összjáték, Marjan Necaké pedig a legjobb színházi zene díja.

facebook.com/posztpecs

A legjobb jelmezért járó elismerést Nagy Fruzsina, a Katona József Színház Kaukázusi krétakörének és a Radnóti Színház III. Richárdjának jelmeztervezője kapta, a legjobb fényterv díját a zsűri a szintén a III. Richárdban közreműködő Baumgartner Sándornak ítélte oda.

A szervezők tájékoztatása szerint a háromtagú színészzsűrinek a legjobb női alakításért járó elismerését Pálmai Anna, a budapesti Katona József Színház színésze, a Kaukázusi krétakör női főszereplője kapta, a legjobb férfi alakításért járó díjat a nyíregyházai Móricz Zsigmond Színház művésze, Horváth László Attila érdemelte ki. A közönségzsűri szintén a nyíregyházai társulat által színre vitt László Miklós-komédiának, az Illatszertárnak ítélte oda különdíját.

A Színházi Dolgozók Szakszervezetének Básti Lajos-díját Rózsa Krisztián, a Miskolci Nemzeti Színház színésze kapta a teátrum Kaukázusi krétakör-előadásában nyújtott alakításáért, a Színházi Dramaturgok Céhének Vilmos-díja, amelyet az idei nyílt fórum - felolvasó színház - legjobb színművének ítéltek meg, Oláh-Horváth Sára Lenni vagy nem című darabjáé lett.

A POSZT idei versenyprogramjában tizennégy előadás, köztük négy budapesti, öt vidéki és öt határon túli produkció szerepelt. A darabokat a Pécsi Nemzeti Színház nagyszínpadán és kamaraszínházában mutatták be, a meghívott előadásokat Regős János és Térey János válogatta Bazsányi Sándor és Balog József segítségével.

A kilencnapos találkozón a versenyprogram mellett több mint száz rendezvény, közönségtalálkozók, koncertek, beszélgetések és további színházi előadások várták az érdeklődőket.

Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.