Kult hvg.hu 2017. július. 15. 11:10

Vége az öltönyös világnak az amerikai nagybankoknál?

A legkorszerűbb és világhódító technológiát képviselő kaliforniai szupercégek vezetői, menedzserei, legjobb műszaki szakemberei többnyire trikóban, farmerben jelennek meg a nyilvánosság előtt. A trend megállíthatatlan.

A Google, a Facebook vagy az Amazon milliárdos ifjú titánjai zsigerileg utálják az öltönyös nyakkendős világot. Persze nem ez a sikerük titka, de félreérthetetlen a külső megjelenésre vonatkozó üzenetük: az öltözködésben is szakítanak a hagyományos világ normáival. Persze a nagy amerikai kereskedelmibankok, mint például a Goldman Sachs azért adnak a tradíciókra. De most a műszaki részleg nemrég kinevezett új főnök asszonya, Elisha Wiesel forradalmi e-mailt küldött 8 ezer, magasan kvalifikált műszaki alkalmazottjának.

Az üzenetben az áll, hogy mostantól nyugodtan öltözködjenek kedvük és kényelmi szempontjaik szerint. Vagyis vége a férfiaknak kötelező öltönyös, nyakkendős, illetve a hölgyeknek előírt kiskosztümös világnak. Jöhet a farmer, a póló, netán még a rövidnadrág is, bár a részleteket illetően nem ad instrukciókat a főnökasszony. De a szándék nyilvánvaló. Az új lezser öltözködési normákkal próbálják a céghez csábítani vagy ott tartani a tehetséges fiatal műszaki szakembereket, akik a Szilícium-völgyben már csodát tettek. És sok munkaügyi guru szerint a képzett ifjak, sokkal szívesebben mennek trikós, farmeres, mint öltönyös, nyakkendős munkahelyre- írja a francia AFP.

Egyébként nem a Goldman Sachs az első tradicionális nagybank, amelyik lazít az öltözködési normákon. A JP Morgan már tavaly búcsút intett az öltönynek és a kosztümnek. Persze a játszma bonyolult. Mert az ifjú mérnökzsenik pólóban is kitalálhatnak milliárdos nyereséget hozó újításokat, miközben a bank konzervatív ügyfeleivel naponta találkozó alkalmazottaknak azért célszerűbb a hagyományos öltözet, amely elősegítheti a tradíciókhoz ragaszkodó kliensek meggyőzését.