"A magyar zászló Magyarország nemzeti jelképe. Nem kifejezetten ízléses a Magyar Kulturális Intézetben politikai célra felhasználni. Éppen ezért szerettem volna előbb megtekinteni" – mondta a Collegium Hungaricum igazgatója.
Real Hungary (Igazi Magyarország) címmel rendeztek kortárs képzőművészeti kiállítást a bécsi Collegium Hungaricumban.
Az egyik művet, a Borsos Lőrinc művészpáros által készített, zászlót ábrázoló triptichont az intézmény igazgatója, Molnár Márta a keddi megnyitó előtt leszedette – írta az Index az Artportal nyomán.
A Collegium Hungaricumban több társadalomkritikus műalkotást kiállítottak, ezek egyike volt a magyar zászlót ábrázoló triptichon, amelynek egy-egy elemében a trikolór egy-egy színét feketére festették, s így az összkép arab országok zászlóira emlékeztetett. Ráadásul a kiállítás nem az intézet saját rendezvénye volt, az Esterházy Magánalapítvánnyal közösen szervezték.
Ezért is volt érthetetlen, miért éppen a See No Evil, Hear No Evil, Speak No Evil című alkotást szedette le az igazgató. A művészek ragaszkodták hozzá, hogy a műalkotást ők maguk akaszthassák le a falról, és a folyamatot dokumentálták is.
Molnár Márta közölte, valóban ő kérte, hogy szedjék le a művészpáros képét.
Minden megnyíló kiállítást a házban már előző nap jóváhagyok. Azt gondolom, egy intézetvezetőnek ez a feladata
– fogalmazott. A Borsos Lőrinc páros azonban a megnyitó előtt akasztotta ki a festmény-triptichont, s a mű nem is szerepelt a műtárgylistán, amit három hete, a szállítás idején állítottak össze. A biztosítást a képekre megkötötték, de az igazgató ezek után nem tudja pontosan, melyik képest is biztosították, "ez súlyos bizalmi kérdés" – üzente Molnár Márta. Az alkotók azt mondták az igazgató szerint, hogy egészen friss képet hoznának a kiállításra, amire az intézmény a megnyitó előtti napig vevő is volt, de a mű csak nem jött.
A triptichon csak a megnyitó napján érkezett meg, ami az igazgató szerint példátlan.
Másrészt a magyar zászló Magyarország nemzeti jelképe. Nem kifejezetten ízléses a Magyar Kulturális Intézetben politikai célra felhasználni. Éppen ezért szerettem volna előbb megtekinteni.
Molnár Márta sajnálatosnak tartja, hogy a Real Hungary kiállítás politikai felhangot kapott, mivel a kiállítás elsősorban művészettörténeti kérdésekről szól.