Miközben sorra hagyják el újságírói az Origót, a portál arról készít felmérést, hogy az olvasók mennyire elégedettek a kormánypárti cikkek objektivitásával és pontosságával. Meglátjuk, az eredmény mennyiben hasonlít majd egy jó nemzeti konzultációra.
A kormány propagandalapjává züllesztett Origo elégedettségi felmérés készít; ebben többek között arra is rékérdeznek, hogy az oldalt felkereső olvasók mennyire elégedettek a portál frissességével, áttekinthetőségével, sokrétűségével, illetve objektivitásával és pontosságával. (Ez utóbbi két jellemzőre álljon pédaként ez a cikk.)
Az Origo által megadott jellemzőket egy 1-től ("egyáltalán nem vagyok elégedett") 5-ig ("teljes mértékben elégedett vagyok") terjedő skálán lehet értékelni.
A következő lépésben ugyanezeket a tulajdonságokat lehet értékelni az alapján, hogy olvasóként mennyire tartjuk fontosnak például a frissességet vagy az objektivitást.
A teszt végén azt is megadhatjuk, hogy ajánlanánk-e ismerőseinknek az Origót.
Redizájn minden szinten
Az elégedettségi felmérés a nemrég bejelentett arculatváltás része lehet; mint korábban megírtuk, lecserélésre került a cégnév, az Origo Média Zrt. megszűnik, és New Wave Media Group Zrt.-ként működik tovább.
A cég alkalmazottainak kiküldött körlevélben Száraz István, az Origo Zrt.-t felvásárló New Wave Media vezérigazgatója fogalmazott, hogy a „közös brand” helyett mostantól csak a New Wave név marad, a változást új céges logóval, arculattal és céges honlappal fejezik majd ki, de még az irodadizájnt is újraszabják.
Akik biztosan nem elégedettek
Ezzel párhuzamosan egyre többen hagyják ott a nyíltan kormánypárti Origót. Nem sokkal Száraz öntömjénező levele után felmondott Ostányi János, a fotórovat vezetője, mert vállalhatatlannak tartotta, hogy a Hősök terén megrendezett, a civileket támogató múlt szerdai demonstrációról szóló anyagban képeit egy meg nem nevezett forrástól származó fotókra cseréltek le.
Példáját többen követték, vele együtt felmondott Kovách Márta szerkesztőségi asszisztens és a tévé rovat egyik újságírója is. Utóbbi a hírek szerint "nem akar egy levegőt szívni" azokkal, akik a Gulyás Márton ellen indított lejáratókampányhoz hasonlító cikkeket kiszolgálják.
Az Origótól nem csak mentek, hanem küldtek is el újságírókat; márciusban nyolc újságírót és szerkesztőt küldtek el, ami után egy teljes rovat és több másik munkatárs is távozott.