Közhelyszámba megy, de újra, vagy inkább mondjuk azt, az elmúlt években újra aktuálissá vált, s egyre feszítőbb módon aktuális a kérdés: a művészet másolja a valóságot vagy a valóság a művészetet.
Ahogy a hircsarda.hu lassan összeolvad a valóságos hírekkel, és ilyen értelemben a valóságos (vagy a valóságnak nevezett mátrixban zajló eseményekről szóló) hírek lassan, de biztosan feleslegessé teszik a hírcsárda-típusú groteszk valóságértelmezési (pontosabban: félreértelmezési) narratívát, úgy hasonló folyamatok indultak, indulnak el a formabontó vizuális művészetekben is.
Az olyan kiemelkedő hazai vizuális művészek, mint többek közt a sajátos valóságértelmezésekben utazó, nagyszerű drMáriás vagy Szarvas művészetét, pontosabban művészetének alapvető értelmét rengethetik meg az olyan rögzített valóságpillanatok, mint a Mészáros Lőrinc ételkóstolásáról készített fotó (Bankó Gábor fotós képe). Különösképpen, ha a már önmagában is emblematikus, képzőművészeti értékkel bíró alkotást összekapcsoljuk azzal a nem kevésbé metaértékű információval, hogy a Mediaworks felvásárlásakor a Mészáros Lőrinchez NEM kötődő Opimus birtokába került a mindmegette.hu internetes oldal is (és egyébként a Bravo magazin is, ami további gondolatkísérletekre ad lehetőséget, de arról majd egy következő alkalommal).
A Nemzeti Együttműködés Rendszere valójában egy grandiózus multimédiás művészeti alkotás, ne legyen kétségünk efelől.