A 2,9 milliárd forintból készülő filmet 72 napon át forgatták, többek közt a dégi és a keszthelyi Festetics-kastélyban, illetve Európa legrégibb, eredeti formájában megőrzött lóversenypályáján, a bécsi Práterben.
A Kincsem az utóbbi évtizedek legnagyobb volumenű hazai filmes vállalkozása, egyben a legnagyobb költségvetésű is. A produkció 2,9 milliárd forintos büdzséjéből 2 milliárd 78 milliót állt a Filmalap, ami rekordösszeg – a 2005-ös Sorstalanság 2,5 milliárdjából 900 millió volt állami támogatás, A hídember 1,8 milliárdjából pedig egymilliárdot állt az állam.
A július 22-én elkezdett forgatáson folyamatosan 120-150 fős stáb dolgozott, egyes tömegjelenetek esetében pedig volt, hogy 600 statiszta is a felvétel helyszínén tartózkodott. Összesen 97 ló, telivérek és félvér lovak kaptak kisebb vagy nagyobb szerepet a filmben és közülük többen is alakították Kincsemet.
A forgatás befejezése kapcsán megszólaló rendező, Herendi Gábor élete legnagyobb munkájának tartja a filmet, de Hutlassa Tamás producer is jelentős mérföldkőnek tartja a hazai filmiparban, valamint saját pályáján a Kincsemet.
A főszereplőt, Kincsem gazdáját, Blaskovich Ernőt megformáló Nagy Ervin gyerekkori álmának megvalósulását látja ebben a filmben. „A Kincsem örökre emlékezetes marad nekem. Vívhattam, csábíthattam, mulathattam, lovagolhattam, versenghettem, megmenthettem, gyűlölhettem, üvölthettem és őrjönghettem. Mindez a bennem élő kis srácnak, aki az Egri csillagokon, a Tenkes kapitányán nőtt fel és mindig valami hasonlóban szeretett volna szerepelni, hatalmas ajándék. Megtörtént velem az a csoda, hogy Magyarországon forgathattam egy szuperprodukciót, aminek minden egyes alkotója magyar” – mesélte lelkesen a színész.
A szerelmét és egyben fő ellenlábasa lányát, Klárát alakító Petrik Andrea számára a forgatás felért egy kivételes kalanddal, amely során „életre keltek a karakterek” és a kamerák előtt megteremtett miliőben úgy kezdtek el létezni a szereplők, mintha mindig is abban a korban éltek volna. Apját, az osztrák császár bizalmasát megformáló Gáspár Tibor pedig azzal a gondolattal búcsúzott a filmtől, hogy csak remélheti, hogy az élet ad még olyan lehetőséget, ahol úgy lesz mindenki és minden a helyén, mint a Kincsemben volt.
A stáb még a jövő év elején három napot forgat, amikor a téli jeleneteket veszik fel a filmhez. De addig is elindult a vágás, amely várhatóan márciusig fog tartani. Utána kezdenek bele a közel nyolc hónapos CGI-utómunkálatokba, amely során beleillesztik a filmbe a 19. századi Budapestet, Bécset, Berlint és Párizst.
A film premierje a forgalmazóval való megállapodás után dől el, így 2016 végén, vagy a rá következő év elején láthatják a nézők a hazai mozikban.