A Trokán Nórát akcióhősként bemutató trailer a Vöröskereszt akciója volt, azóta egy másik álfilm-előzetes is készült hozzá.
Túl sok volt a kérdőjel "a magyar Éhezők viadala" körül kialakult keddi sztoriban, és végül beigazolódott, amit sejteni lehetett: a Verseny című filmhez kiadott előzetes és sajtóanyag egy véradáshoz készült kampány része volt.
"Rendhagyó módon, egy álfilmes sillabusz indította el a Magyar Vöröskereszt a felsőoktatási intézményeknek szervezett, jubileumi véradó kampányát, ami idén a fiatalokhoz közel álló, filmes tematikára épül. A legnagyobb, hazai humanitárius szervezet célja a kampánnyal és a felsőoktatási intézményeknek immár egy évtizede szervezett véradóversennyel az, hogy megszólítsa ezt a korosztályt és minél többeket megnyerjen közülük ennek a fontos, közügynek számító önkéntes tevékenységnek" - írja közleményében a Magyar Vöröskereszt.
A kampány keretében két rövid reklámfilmet is forgattak, a már látott Verseny mellett a Szabó Erika, Patkós Márton és Klem Viktor szereplésével készült, tinivígjátékokat másoló Iskola is felkerült a Magyar Vöröskereszt Youtube-csatornájára. A két kisfilmet az RTL Klub és a Cinema City mozijai is társadalmi célú hirdetésként sugározza ettől a héttől kezdve.
Egyébként idén tizedik alkalommal rendezik meg a felsőoktatási véradóversenyt, amire minden eddiginél több, összesen 37 intézmény nevezett be. A verseny a tanév végéig tart, közel 300 véradást szerveznek. Az elmúlt négy évben 55 562 fiatal véradót sikerült mozgósítani az egyetemeken és főiskolákon, ami azt jelenti, hogy az országosan megjelent véradók 4%-a a verseny keretében adott vért és az új véradók 8%-a is ezen főiskolások és egyetemisták közül került ki.