Kult hvg.hu 2015. július. 15. 11:18

Idegesítő vagy menő ez az új filmes trend?

Közismert dalok felismerhetetlenné lassított verziójával támadnak a filmelőzetesek, de az egész jelenség kezd átváltozni önmaga paródiájává.

Amikor kijött a Suicide Squad előzetese, ismerős érzés foghatott el bennünket – mintha ezt már láttuk volna. Mármint nem a képi anyagra, hanem inkább a trailer hangulatára vonatkozhatott ez a kijelentés, ugyanis a készítők egy friss, de máris agyonhasznált trendhez nyúltak: a slágerlassításhoz.

A tárgyalt videóban épp a Bee Gees I Started a Joke című dalának (értjük: Joke, Joker) komótosabb feldolgozását hallhattuk, de ahogy azt a Filmdrunk kiszúrta, ez messze nem az első eset volt a lassított slágerverzió használatára.

Csak idén már két nagy blockbuster élt hasonlóval. A Dwayne Johnson-féle katasztrófafilm Törésvonal előzetesében a San Franciscó-i helyszín miatt szólt The Mamas & the Papas California Dreamin'-jének feldolgozása,

a Bosszúállók 2 trailerében pedig a Pinokkió-rajzfilmből ismerős I've Got No Strings verziója hangzott el, utalva a főellenség Ultron mesterséges intelligenciájára.

A szürke ötven árnyalata filmadaptációjához maga Beyoncé énekelte fel egy kicsit lassabban a Crazy in Love című slágerét,

de szintén 2015-ös az Akasztófa című horror, ami a Nirvana Smells Like Teen Spiritéhez nyúlt hozzá (1:25-től).

Tavaly az Oscar-díjas Birdman is a Crazy című Gnarls Barkley-szám lassításával kezdte el hódító hadjáratát.

Korábban, 2012-ben először A nagy Gatsby előzetesében hallhattuk szokatlan feldolgozásban a The Turtles Happy Togetherjét,

majd a Zero Dark Thirty - A bin Láden-hajsza című film használta a Metallica amúgy sem túl gyors Nothing Else Matters című dalának még lassabb változatát (1:10-től).

Öt évvel ezelőtt pedig a Social Network című Facebook-film tartotta a Radiohead-féle Creepet találónak Zuckerberg személyére.

A lista természetesen nem teljes, de valószínűleg még közel sem járunk ennek a trendnek a végéhez.

Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.