2014. október. 12. 11:10 MTI Utolsó frissítés: 2014. október. 12. 11:43 Kult

Kiakadtak a Barbie-kiállításon az argentinok

Feldühödött hívők tiltakozásai és fenyegetései miatt mégsem nyílt meg Buenos Airesben az a provokatív kiállítás, amely vallási alakok, köztük Szűz Mária és Jézus "bőrébe bújtatta" Barbie-t és barátját, Kent.

Emiliano Paolini és Marianela Perelli Barbie: The Plastic Religion (Barbie: a műanyag vallás) című tárlata szombaton nyílt volna meg a POPA galériában. Az alkotópáros azonban úgy döntött, mégsem nyitják meg a pop-szürrealista tárlatot, hogy elkerüljék a közfelháborodást.

A kiállításon, amelyre 33 darabos kollekciót készítettek a művészek, Barbie-t többek között a Guadalupei Szűzanya, Mexikó védőszentje, Jeanne d’Arc, az orléans-i szűz és Káli indiai istennő "jelmezében" láthatta volna a közönség. Barátja, Ken pedig a keresztre feszített Jézusként, Szent Sebestyénként és Buddhaként is megjelent volna a tárlaton.

"A világ legkülönbözőbb részeiről kaptunk fenyegetéseket" – mondta Emiliano Paolini, hozzátéve: az emberek teljesen félreértelmezték munkájukat.

Mint mondta, alkotótársával azért választották a népszerű babát a projekthez, mert "a Szűzanyát a vallás mindig a legszebb nők vonásaival ábrázolta, és ma Barbie a legszebb nő". A kor szépségideálja gyakran nyomon követhető a Szűz Mária-ábrázolásokban, Michelangelo idejében például erőteljesebb, a középkorban stilizáltabb alakként ábrázolták – mutatott rá a művész.

Hozzátette, hogy értetlenül állnak az emberek reakciója előtt. Ők maguk is vallásosak, neki például a Dios (Isten) szó rá van tetoválva a kezére, művésztársa pedig a Guadalupei Szűzanyát ábrázoló medált hord. "A házi szentélyünkben, a konyhában több szent van, mint a Vatikánban" – jegyezte meg Emiliano Paolini.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.