2014. szeptember. 25. 18:09 MTI Utolsó frissítés: 2014. szeptember. 25. 18:11 Kult

Mozit csináltak a berlini metróból, zsűrit az utasokból

Filmfesztivál kezdődött csütörtökön a berlini metróban: az alkotásokat több mint hatezer monitoron vetítik, a zsűri a napi több mint 2,5 milliós utazóközönség.

A Going Underground fesztiválra a belépőjegy a szakaszjegy vagy a bérlet. Az ülőhely nem garantált, mert csúcsidőben gyakori a zsúfoltság mind a tíz vonalon.

A szerelvények utasterében elhelyezett monitorokon programajánló, időjárás-jelentés, reklámok és hírek futnak hangtalanul, szeptember végén-október elején viszont két hétig rövidfilmeket is adnak 2002 óta minden évben.

Az első fesztiválra még csak 100 filmet neveztek, az ideire pedig már 46 országból majdnem 900-at.

A fesztivált idén Szöullal és Münchennel közösen rendezik, a filmeket így a dél-koreai és a bajor tartományi főváros metróiban is vetítik. Nevezni legfeljebb 90 másodperces filmekkel lehetett, amelyek hang nélkül is teljes értékű alkotások.

Az előválogatáson a nemzetközi szekcióba 20 munka került be, a legjobb dél-koreai film szekcióba pedig további 6 alkotás.

A díjakat a nézők szavazatai alapján osztják ki, szavazni a fesztivál honlapján lehet, ahol a versenyfilmeket is meg lehet nézni.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.