2013. május. 26. 21:41 MTI Utolsó frissítés: 2013. május. 26. 21:30 Kult

Egyetlen magyar operaénekes jutott tovább Szegeden

Altorjay Tamás, a Szegedi Nemzeti Színház basszistája jutott egyedüli magyarként az Armel-operaverseny döntőjébe. A középdöntő eredményeit vasárnap este hirdették ki a csongrádi megyeszékhelyen.

Az operaénekes Henrik szerepét játssza Marco Tutino – Márai Sándor A gyertyák csonkig égnek című regénye alapján íródott Le braci (A parázs) című operájában, amelyet a Szegedi Nemzeti Színház a 2014-es Armel-operafesztiválon mutat majd be.

A 2013-ban immár hatodik alkalommal megszervezett Armel-operaversenyen olyan művészeket keresnek, akiknek kiváló énekesi tudása és tehetsége magas fokú színészi képességekkel párosul. Az idei esztendő újdonsága volt azonban, hogy egyszerre választották ki a 2013-as és 2014-es év versenyprodukcióinak főszereplőit.

Áprilisban Párizsban és Budapesten megszervezett első fordulókból tizenegy ország 36 művésze – köztük öt magyar versenyző – jutott a szegedi középdöntőbe, ahol bemutatkozhattak a rendezőknek, élő szerzőknek, színházigazgatóknak, művészeti vezetőknek és karmestereknek.

A versenyzők a középdöntőben szombaton egy-egy bemutatkozó áriát adtak elő a partner operaházak képviselőinek, vasárnap pedig workshopokon vettek részt. A saját workshop során a rendezők azokkal a versenyzőkkel dolgoztak, akiket az első forduló zenei zsűrije számukra, az általuk rendezett opera-produkció versenyszerepeire javasolt. Az extra workshopokon pedig bármelyik rendező találkozhatott bármelyik versenyzővel, aki elnyerte a tetszését a bemutatkozáson.

A kilenc ország tíz operaprodukciójába jutott versenyzők névsora még nem végleges, a Théâtre Orchestre Bienne Soleure vezetői csak később döntenek arról, kik lesznek azok a művészek, akik a kortárs svájci szerző Christian Henking Figaro? című darabjának főszerepeit éneklik majd jövő ősszel.

Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.