Bojkottra hívják fel a jóízlés nevében az amerikaiakat Kim Kardashian ellen. Már 380 ezren csatlakoztak a mozgalomhoz.
Keeping up with the Kardashians. Kiderült végre számunkra is, mivel foglalkoznak a külföldi bulvárlapok állandó címlapszereplői, a Kardashian-nővérek. Kim Kardashian ez egész bagázs motorja, aki ellen most bojkottra hívtak fel az amerikai kultúrafogyasztók. „Még senkinek sem sikerült a showbusiness-ben kidolgoznia egy olyan üzleti modellt, ami ennyire ellentmond a hagyományos amerikai értékeknek, és ennyire rombolná az amerikai kultúrát” – így szól a magyarázata a felhívásnak, mely a valóságshow főszereplője ellen indult, és már majdnem 380 ezren csatlakoztak hozzá. Egy weboldalt is létrehoztak a Kardashian-utálók, ahol olvasható a petíció:
Ezek alapján az aláírók megtagadnak minden terméket és vállalatot, melynek köze van Kardashianékhoz, például reklámarcának használja, vagy szponzorálja Kimet, illetve népes családját. Ilyen például a D-A-S-H üzletlánc, mely egy Kardashian-kollekcióval lovagolja meg a kreált celebek hírnevét, de a Skechers cipők forgalmazója, a Sears is hasznot húz belőlük. A weboldalon külön menüpont alatt sorolják fel a támogató cégeket, a lista igen hosszú.
A boykottkim.com alapítója egy kaliforniai, aki azt reméli, hogy félmillió bojkottálóval elérhetik, hogy a Sears felmondja a szerződést a Kardashian-klánnal.
Hét évad és hol a vége? |
A Keeping up with the Kardashian premierje 2007 októberében volt az E! amerikai csatornán. Jövő márciusban a hetedik évadot éri meg a valóság-show, melynek átlagban 2,7 milliós nézettsége van, de volt olyan epizód is, amely überelte a 4 milliót. Ez pedig további Kardashian-szappanoperákat generált: nagy sikerrel sugározzák már a Kourtney and Khloé Take Miami, Kourtney and Kim Take New York, and Khloé & Lamar című műsorokat is. Magáról Kimről annyit tudni, hogy 31 éves, Los Angeles-ben született és Paris Hilton barátnője. |
Aki egyetért azzal, hogy az úgy nevezett reality-soap káros az amerikai kultúrára és aláírja a petíciót, az egyben kötelezi magát, hogy megtagad minden olyan tévéműsort, felvételt, videót, melyben Kim szerepel. Ez pedig nem csupán a valóságshow-t jelenti, hiszen a nő és sleppje számos felkérést kap: díjátadoktól kezdve, reggeli műsorokon át, divatbemutatókig.
Az aktivisták nem csupán a műsorok blődségén háborognak, hanem arra is felhívják a figyelmet, hogy mennyi pénz forog a show-ban. A Kardashian Wall of Shame – azaz a Kardashian szégyenfalra olyan fotókat biggyesztenek, melyeket a legízléstelenebbnek tartanak az ellenzők. Látható például egy montázs, mely egy éhező gyerek mellett ábrázolja a bulizó Kimet. A nőről tudni lehet ugyanis, hogy a kurta házasságát bevezető lagzira 400 ezer dollárért rendeltek pezsgőt: „ebből 14 238 gyermeket lehetett volna megmenteni” – így a képalá.