2010. augusztus. 06. 11:12 MTI Utolsó frissítés: 2010. augusztus. 06. 11:06 Kult

A Sziget startra kész: szóda lesz és Tarlóssal is normális a viszony

Az idei Szigeten a látogatók komfortérzetének növelése a fő cél - mondta el az MTI-nek Gerendai Károly, az augusztus 9-én kezdődő fesztivál ügyvezető igazgatója, aki az önkormányzati választások után is biztosnak érzi a rendezvény jövőjét.

Gerendai Károly értékelése szerint beváltak a Szigeten tavaly bevezetett újítások - többek között a diákcsoport-kedvezmény és a félárú éjszakai belépő - így azok idén is megmaradnak, sőt a vodafone-os telefonnal rendelkező látogatók már percalapú jegyet is válthatnak.
   
"Egy ideje nem az az elsőrendű cél, hogy évről évre mindent megújítsunk, hanem hogy a már létező, sikeres programok, szolgáltatások minőségét fejlesszük, a látogatók komfortérzetét növeljük új technikai vívmányokkal, ami pedig jól működik, azt tovább tudjuk működtetni" - fogalmazott.
   
A fesztivál ügyvezetője kiemelte az idén bevezetni tervezett készpénzkímélő szigetkártyát, amely reményeik szerint rövidíti majd a pultok előtti sorokat, és a használók biztonságérzetét is növeli, hiszen elvesztés esetén letiltható. Aki azonban nem szeretne ilyen kártyát kiváltani, az továbbra is fizethet készpénzzel - fűzte hozzá.
   
Az idei újdonságok közül Gerendai Károly megemlítette a WAMP - Wasárnapi Művész Piac megjelenését, aminek köszönhetően nemcsak a hagyományos hungarikumok, hanem a magyar tervezők, dizájnerek is megmutathatják magukat a Hungarikum falu mellett. Az EU Trió Fókusz elnevezésű programsorozat és információs bázis a 2011 első félévi magyar európai uniós elnökségre hívja fel a figyelmet.
   
Az igazgató elmondása szerint a pénzügyi válságot tavaly nem szenvedte meg a fesztivál, idén azonban már érezni a krízis hatásait. "Szerencsénk van azzal, hogy egy új főszponzor lépett be idén, átstrukturálódtak azonban a bérletvásárlások: a magyarok inkább a kedvezményes jegyeket vásárolják, és összességében is tapasztalható némi visszaesés. Az elővétel alapján ugyanakkor úgy tűnik, hogy a bérleteknél csökkenés, a napijegyek eladásában némi növekedés van, ami a gazdasági válsággal magyarázható" - összegzett. Hozzátette: sokan vannak, akik szívesen járnak a Szigetre, de egy egész heti kinttartózkodást nem engedhetnek meg maguknak, így csak néhány, a számukra legérdekesebb napra mennek ki.
  
Mint megjegyezte, a Sziget idei költségvetése 2,7 milliárd forint, ami 50 milliós emelkedést jelent 2009-hez képest. A szervezők tudatosan igyekeztek szinten tartani a költségeket, amelyek némileg mégis növekedtek, részben az euróárfolyam ugrálása miatt. Állami, illetve uniós pénz csak az EU Trió Fókusz költségeire érkezik, ezek azonban nem szerepelnek a Sziget büdzséjében - közölte Gerendai Károly. Kitért arra, hogy az uniós programnak a Sziget szívesen helyet ad, de az EU és elnökség reklámozása, illetve ennek finanszírozása nem a Sziget Kft. feladata.
   
Nehéz válaszolni arra a kérdésre, mennyire erős az idei felhozatal, mert ez ízlés kérdése - szólt a programkínálatról az ügyvezető. Szerinte egy program erősségét az mutatja, mennyi jegyet lehet rá eladni, az emelkedő napi eladások alapján pedig elmondható, hogy erős a program, hiszen tetszik az embereknek. Mint hangsúlyozta, egyszerre kell a nemzetközi és a magyar közízlésnek is megfelelniük, ezért igyekeztek mindegyik rétegre gondolni.
   
Gerendai Károly szerint nem igaz az a vád, hogy a Szigetről hiányoznának az igazi sztárzenekarok: "a nyugat-európai közönség számára jelenleg a Muse vagy az Iron Maiden hasonlóan nagy sztár, mint a Depeche Mode vagy akár a Red Hot Chili Peppers". Mint hozzátette, ezeknek az együtteseknek sem olcsóbb a Magyarországra csábítása, a Sziget fő sztárjai esetében akár százmillió forintos nagyságrendről van szó.
   
"A Madness néhány éve elképesztően jó koncertet adott a Szigeten, a Public Image Limited fiatalkorom kultikus zenekara, de kedvelem a Muse-t és a Kasabiant is" - árulta el Gerendai Károly, melyik együttesek a személyes kedvencei.
   
Saját szerepéről szólva az igazgató elmondta, profi csapat dolgozik mellette, akik már nélküle is meg tudnák szervezni a Szigetet, de amíg kedvét leli a fesztiválban, nem tervezi, hogy kiszállna a munkából. Gerendai Károly szerint mindenki látja, hogy a Sziget Magyarország legnagyobb kulturális és ifjúsági rendezvényeként milyen sok adó- és turisztikai bevételt termel, mekkora értéket jelent az országimázs szempontjából, ezért nem valószínű, hogy a főpolgármester-váltás érintené a fesztivál jövőjét. "Teljesen normális a viszony Tarlós úrral is" - jegyezte meg.
   
Arra a kérdésre, hogy kapható lesz-e idén szóda is a Szigeten, megnyugtató választ adott az ügyvezető: a borozókban az idén lehet szódát kapni.