Megint drágább, mégis kelendőbb a luxus
A svájci óragyártók az év elején árat emeltek és még így is tudták növelni forgalmukat - a Credit Suisse elemzése...
A svájci óragyártók az év elején árat emeltek és még így is tudták növelni forgalmukat - a Credit Suisse elemzése szerint a cégek januárban éves szinten 16 százalékkal növelték export-aktivitásuk értékét, elsősorban továbbra is a kínai és hongkongi piacok luxuscikkek iránti olthatatlan vágyának köszönhetően.
A CS jelentése szerint pozitív fejlemény, hogy a távol-keleti országok mellett az USA-ban is újra kelendő a luxus, sőt, januárban az iparág a tengerentúlon nagyobb forgalmat bonyolított, mínt a karácsonyi vásári szezon idején. Európa továbbra sem tudja megfizetni a svájci pontosságot, az óragyártók szempontjából a kontinens legnagyobb piacának számító Franciaországban éves szinten több mint 10 százalékos visszaesést regisztráltak az év első hónapjában, de a globális trenddel ellentétben az év elején újra visszaesett a forgalom Olaszországban is.
A legjobban teljesítő cég az Ázsiában kiterjedt értékesítő hálózattal rendelkező Swatch, de az Omega, a Tissot és a Longines is egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a luxusórák világpiacából.