Tart a háború a reptéri szakszervezetek és a Budapest Airport között, ami persze túlságosan nem meglepő, hiszen a...
Tart a háború a reptéri szakszervezetek és a Budapest Airport között, ami persze túlságosan nem meglepő, hiszen a forgalom visszaesése miatt komoly leépítések vannak folyamatban. A szakszervezetnek tuti ötletei vannak arra, hogy miként lehetne költséget csökkenteni és bevételt növelni a nélkül, hogy a dolgozók elküldése legyen elsődleges.
A Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleményben azt közölte, hogy "három hete zajlik az a +konzultáció+, amelynek keretében a munkáltatónak be kellene mutatnia, milyen tényekre és várakozásokra alapozta a csoportos létszámcsökkentési terveit, és milyen intézkedéseket vizsgált meg a csoportos létszámcsökkentés elkerülésének lehetséges módjait illetően". A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet pedig - szintén közleményben - ésszerűtlennek nevezte a repülőtérüzemeltető társaság megszorításait.
A Budapest Airport kommunikációs igazgatója, Hardy Mihály az MTI kérdésére elmondta, hogy a most folyó tárgyalások napirendjén van a társaság kompromisszumos javaslata: a havi 47.500 forintos cafeteria-juttatást havi 13.000 forintra csökkentenék, és ezzel megőrizhető lenne a 250 fősre tervezett létszámleépítéssel érintett munkahely mintegy 20 százaléka. Az RDSZSZ közben arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a 250 fős létszámcsökkentés után megmaradó dolgozók havi jövedelmét átlagosan 50 ezer forinttal akarják csökkenteni.
Az RDSZSZ szerint a munkáltató nem reagál a szakszervezetek ötleteire, amelyek a bevételek növelését és a kiadások csökkentését eredményeznék. Az MTI kérdésére Fekete-Kertész Gábor, az RDSZSZ elnöke kifejtette: a dolgozók javaslatai szerint egyebek között az energiafelhasználás ésszerűsítésével, a menedzsment gépkocsiflottájának megnyirbálásával lehetne csökkenteni a kiadásokat. A bevételeket pedig például az is gyarapíthatná, hogy a folyadékok tárolására szolgáló zacskót - a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően - megfizettetnék az utasokkal.
Az RDSZSZ aggódik amiatt is, hogy bonyolultabb és költségesebb lesz a repülőtér kettes termináljának megközelítése, és növekszik a környék zaj- és környezetterhelése. Az igaz, hogy az 1-es terminál bezárása miatt sok utas a kettesre kényszerül, zaj ügyben azonban nem kell Hardy Mihálynak lenni ahhoz, hogy tudjuk, ez a felvetés baromság. A Malév helyére jövő fapadosok jóval nagyobb gépekkel repülnek, az idén a gépmozgások (fel- és leszállások) száma több mint 30 százalékkal csökkenhet.