Előrehaladott tárgyalásokat folytat a kormány európai befektetőkkel arról, hogy új nemzeti légitársaságot hozzanak...
Előrehaladott tárgyalásokat folytat a kormány európai befektetőkkel arról, hogy új nemzeti légitársaságot hozzanak létre - közölte Fellegi Tamás fejlesztési miniszter. A részvényesi megállapodás jövő tavaszra várható.
Fellegi elmondta, hogy szóbeli megállapodást kötött az EU versenyjogi biztosával arról, hogy addig nem adja el a Malévot az állam, amíg nem jelenik meg az uniós határozat a Malév tiltott állami támogatásával kapcsolatosan.
Fellegi szerint nincs B-terv a Malévval kapcsolatban, nem véletlen, hogy nem szerepel a jövő évi költségvetésben a Malév. Ha jól értelmezzük, ez azt jelenti, hogy ha mégse jön össze a befektetőkkel a deal az új Budapest központú légitársaságról, az állam akkor sem önti tovább az adófizetők milliárdjait a Malévba.
Ez jó hír, de rengeteg kérdés merül fel. Előszöris azt lenne jó tudni, hogy az új légitársaság mitől és mennyivel tud hatékonyabban működni a Malévnál, illetve hogy a Malév-dolgozók hány százaléka kerül az utcára.
A nagy kérdés persze az, hogy milyen befektetők és miért látnak fantáziát egy olyan légitársaság üzemeltetésében, mely csak rövid távú útvonalakat repül. A tendencia ugyanis az, hogy Európán belül a fapadosoknak áll a zászló és a hagyományos légitársaságok közül csak azok életképesek, melyek kellő mérettel bírnak és hosszú távú járatikara hordják rá az utasokat, illetve kellő üzleti utast tudnak szerezni.