Vállalkozás hvg.hu 2024. november. 29. 11:33

Boeing 737 MAX-okat hozhat Budapestre a kínai Magyar Légitársaság

A kínai hátterű Hungary Airlines száz darabot vehet a legmodernebb Boeing utasszállító gépből, sajtóértesülések szerint legalábbis részben Budapestre szánja őket a terjeszkedni kívánó társaság.

Száz darab Boeing 737 MAX gép beszerzéséről írt alá szándéknyilatkozatot a Hungary Airlines nevű vállalat elnöke az amerikai gyártóval – írja az Airportal szakportál kínai sajtóbeszámolókra hivatkozva. A szándéknyilatkozat aláírására november 27-én került sor a 2. Kínai Nemzetközi Ellátási Lánc Promóciós Expón.

Az új generációs utasszállítókkal a Hungary Airlines a budapesti légikikötőt csomópontként használva erősítené a Közép- és Kelet-Európa, illetve Kína közötti utasforgalmat, a vállalat célja, hogy globális márkává váljon – emeli ki a tudósítás. A légicég 2024 decemberében tervezi, hogy Budapestről Hongkongba indít áruszállító járatokat.

Ez egybecseng azzal, hogy sajtóértesülések szerint a Budapest Nemzetközi Repülőtér vecsési Cargo Cityjébe bejegyzett Hungary Airlines hamarosan megkapja a magyar hatóságoktól a kereskedelmi légi jármű üzemeltetéséhez szükséges engedélyét (AOC), és megkapja a kormány tulajdonában lévő, A330-200F repülőgéppel történő járat üzemeltetését, melyet most a Wizz Air üzemeltet.

Kínai tulajdonos indíthat új magyar légitársaságot decemberben

A több átkeresztelés után most Hungary Airlines néven futó cég 2021-ben indult, eddig csak teherszállítmányokat reptetett, elsősorban Csengcsou és Budapest között. Magyar ügyvezetője szerint már ők a legnagyobbak a Ferihegyen tevékenykedő cargocégek közt.

A Hungary Airlines nevében teljesen, de céges hátterében csak részben magyar. A tulajdonosokat tekintve mondjuk még abban sem, a cégben az 50 százalékot meghaladó részesedés egy Wu Jiang nevű – már évtizedek óta Magyarországon élő – kínai üzletemberé, aki a társaság ügyvezetője is egyben. Wu Jiang a kormányfő vejének, Tiborcz Istvánnak az érdekeltségével, a Waberer’s-cégcsoportba tartozó WSZL Szállítmányozási és Logisztikai Kft.-vel alapított közös társaságot SinoWa International Kft. néven.

A másik résztulajdonos pedig a szintén kínai Universal Translink Airlines Co. Ltd. társaság, mely a Csengcsou Reptéri Gazdasági Kísérleti Zónába van bejegyezve.

Az állami Air Hungary Zrt.-től októberben távozott Talabos Gábor repülési szakember, de egy napig sem volt munka nélkül, miután azonnal a Hungary Airlines Kft. cégvezetője lett.

Tiborczék üzlettársa az a kínai vállalkozó, akinek cége átvenné a Wizz Airtől az állami Airbus üzemeltetését

A Hungary Airlines eddig is részt vett a Kína és Magyarország közötti légi áruforgalom szervezésében,

hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.