Vállalkozás hvg.hu 2024. november. 06. 17:58

Fontos fejlesztést kap a BudapestGO

Könnyebb lesz a jegy- és bérletérvényesítés. Az új funkcióval nem lesz szükség a QR-kód beolvasására.

Megkönnyíti a digitális bérlethasználatot a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A társaság egy úgynevezett „felszállok” gombot fejleszt a BudapestGO alkalmazásba, amely a jelenleg is elérhető „metró” gomb továbbfejlesztése felszíni járművekre – áll a társaság közleményében.

Az új funkcióval – amely a bérleteken és a napijegyeken is elérhető lesz –, nincs szükség kódbeolvasásra, a gombra kattintva megjelenik az ellenőrzéshez szükséges mozgó ábra, amelyet elsőajtós felszálláskor a járművezetőnek, illetve a metróbejáratnál ellenőrzés esetén szükséges felmutatni. A gomb mind az alkalmazásból, mind a widgetből elérhető lesz.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) BudapestGO néven megújult a BKK FUTÁR telefonos applikációját, új szolgáltatását hirdető felirat a Keleti pályaudvarná
MTVA / Bizományosi: Branstetter Sándor

A fejlesztés bevezetésével párhuzamosan a társaság a tervek szerint fokozatosan, több lépésben kivezeti a járműveken található, NFC-vel ellátott jegyérvényesítő matricákat, a helyükre pedig visszatérnek a hagyományos QR-kóddal ellátott verziók.

Ezzel párhuzamosan a BKK vizsgálja a Budapest Pay&GO digitális fizetési szolgáltatási rendszer továbbfejlesztését és kiterjesztését egész Budapestre.

A Pay&GO-t jelenleg a 100E Repülőtéri Expressz járaton, valamint az M1-es metrón elérhető. A BKK adatai szerint a Repülőtéri Expressz járatokon a jegyek 35-38 százalékát a rendszeren keresztül vásárolják, míg az M1-es metró vonalán közlekedők 25-30 százaléka fizet Pay&GO-val.

hvg360 Nemes Nikolett 2025. február. 15. 19:30

„Tudom, hogy nagyon fáj, de tartson még ki egy kicsit”– a kórházba belépve a méltóságukat is leteszik a küszöbön

Az egészségügyben számtalan módon sérülhet a méltóság, egy-egy empátiát kifejező gesztus ugyanakkor csodát tesz. Hogyan lehetne humánusabbá tenni az ellátást? Miért nehéz az egészségügyben dolgozóknak túllátniuk azon, hogy a páciens nem elvégzendő feladatok halmaza, hanem ember? Hogyan lehet a demens betegeket is segíteni a méltóságuk megőrzésében? És mit várunk el a haldoklótól? Sipőcz Diána kulturális antropológussal és Zsák Éva tanatológussal, a Méltóságért Alapítvány munkatársaival ezekről beszélgettünk.