A nemzetgazdasági miniszter rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést rendelt el, mert hirtelen megnövekedett az ételkiszállítással kapcsolatban beérkezett panaszok száma.
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indít a legnagyobb ételfutároknál, közölte hétfő délelőtt az NGM.
A vizsgálat többek között a kiszállított ételek állapotára, a kiszállítási idő betartására, az árakkal kapcsolatos problémákra, valamint a fogyasztók kompenzációjára vonatkozik, sorolta a Nagy Márton-vezette minisztérium bejelentése.
A tárca azzal indokolja a lépést, hogy „az utóbbi hetekben megnövekedett az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma”.
Minden nagyobb ételkihordó céget bepanaszoltak a fogyasztók, a Woltot és a Foodorát is. Jelentősebb problémaként fogalmazódott meg több esetben is, hogy az ígért kiszállítási határidőnél jóval később érkeznek meg az ételek, az árak feltüntetése nem egyértelmű vagy hibás volt, illetve hogy a kiszállítás nem volt megfelelő.
A kormányhivatal próbavásárlással ellenőrzi a futárokat, négy területre kiemelten fókuszálva:
- a kiszállított ételek minőségének és állapotának megfelelősége (pl. kihűlt, kiborult, kifolyt, összerázódott, elázott),
- a jelzett kiszállítási idő betartása (pl. jelentős késéssel érkezett meg),
- az árakkal kapcsolatos problémák (pl. különböző jogcímeken történő többletdíjak felszámítása, így kiszállítási díj, szolgáltatási díj),
- a fogyasztó kompenzációja (pl. fogyasztói sérelem esetén vállalnak-e kompenzációt, illetve azt ténylegesen biztosítják-e; visszakapja-e valójában a vételárat a fogyasztó végső esetben).
A fentieken túl az ellenőrzés kiterjed továbbá a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben található tájékoztatási kötelezettségekre, közölte az NGM.