Vállalkozás hvg.hu 2024. október. 25. 10:44

Nagy Márton előbb megdorgálta a Booking.com-ot, majd kért is egy szívességet tőlük

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hivatalában fogadta Katerina Shearert, a Booking.com közép- és kelet-európai régiós kormányzati kapcsolatokért felelős vezetőjét. A találkozón a SZÉP-kártya elfogadása mellett szó esett arról is, hogy a szállásközvetítő portálnak be kell tartania a magyar jogszabályokat.

A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye szerint Nagy és Shearer egyetértett abban, hogy az online szállásközvetítők transzparensebbé teszik a piacot, mert ezek gyors, kényelmes és átlátható ügyintézést biztosítanak, valamint lehetőséget nyújtanak a különböző szálláshelyek összehasonlítására.

Az NGM szerint azonban „a közelmúltban számos probléma és problémás terület is felmerült a Booking.com működésével kapcsolatban a szálláshelyek, a fogyasztók és a hatóságok részéről egyaránt”.

A nehézségek közé tartozott többek között a korlátozottan elérhető, valójában nem megfelelő ügyfélszolgálat, a félrevezető marketingkampányok, illetve a szigorú lemondási feltételek és árgaranciák, melyek jelentős terhet rónak a szálláshely-szolgáltatókra. Emellett jelentős nehézséget jelentett a kifizetések elmaradása 2023 nyarán, amely a hazai szálláshelyek meghatározó részét érintette. Az ügy miatt a Gazdasági Versenyhivatal gyorsított vizsgálatot indított, és még razziát is tartott a Booking budapesti irodájában. Erre a témára felülve a Fidesz még törvénymódosítást is kezdeményezett a szállásadók védelmében.

A GVH idén júliusban minden idők legnagyobb, utóvizsgálatot követő bírságát (közel 400 millió forintot) szabta ki a Booking.comra, mert nem teljesítette a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit. Az ügy előzménye, hogy a Booking 2020 áprilisában 2,5 milliárd forintos bírságot kapott a GVH-tól, mert megtévesztette a fogyasztókat a reklámjaival, és sürgető jellegű üzeneteket jelenített meg a honlapján.

Nagy Márton a találkozón ezért „kiemelten kérte a Booking.com képviselőit, hogy fokozottan ügyeljenek a fogyasztók, továbbá a partner szálláshelyek transzparens, teljes körű tájékoztatására, és maradéktalanul tartsák be a jogszabályi előírásokat, a fogyasztóvédelmi kötelezettségeiket” – írja közleményében az NGM.

A tárcavezető emellett arra kérte a vállalatot, hogy fogadja el a SZÉP-kártyát a belföldi foglalások esetében, mert ez „kiemelt szerepet játszik a magyar családok pénzügyi eszköztárában, támogatva gondtalan pihenésüket, miközben a hazai turizmus és vendéglátás növekedését is erősíti a fogyasztás bővülésén keresztül” – fogalmaz a közlemény.

A Booking.com az egyik legnagyobb online szállásközvetítő platform, amely Magyarországon is meghatározó piaci szereplő: jelenleg több mint 22 ezer magyarországi szolgáltatót jelenít meg felületén, melyből mintegy 6800 budapesti szálláshely.

Itthon Martini Noémi 2024. december. 28. 10:00

„Nincs még egy ország, ahol különbséget tesznek menekült és menekült között” – hogyan élnek az állami támogatástól elesett kárpátaljai menekültek?

Augusztus vége óta nem jár állami lakhatási támogatás több ezer kárpátaljai menekültnek. Vannak, akik alkalmi munkából ki tudják termelni a lakbért, másoknak a Máltai Szeretetszolgálat továbbra is finanszírozza a lakhatást, de rengetegen tűnnek el nyomtalanul a rendszerből, és olyanokról is hallani, akik arra kényszerültek, hogy visszatérjenek Kárpátaljára. Az utóbbi négy hónapban több érintett családdal és szállásadóval maradtunk kapcsolatban, hogy megtudjuk, hogyan élnek túl. Három helyszín, három különböző sors.