A nyáron vizsgált közel 400 vendéglátóhely 37 százaléka is fennakadt a rostán. A taxishiénák is tovább akcióztak a pályaudvaroknál, míg horogra nem akadtak.
Folyamatosan akciózott a fogyasztóvédelem nyáron, ellenőrzéseik eredményeinek összesítéséről hétfőn küldött közleményt a Nemzetgazdasági Minisztérium.
Eszerint a nyár folyamán az ellenőrzés alá vont közel 400 vendéglátóhely 37 százalékánál találtak kivetnivalót a fogyasztóvédelmi hatóság munkatársai, a vizsgált mintegy 100 közterületi vagy alkalmi árusnál ez az arány 28 százalék volt.
A nyári fesztiválokon is ellenőriztek a fogyasztóvédelmisek, itt a vizsgált 66 egység esetén minden ötödik árusnál volt felfedezhető valamilyen jogsértés. Leggyakrabban az eladási ár vagy egységár hiánya, a felszolgálási díj nem megfelelő feltüntetése, a nyugtaadási kötelezettség elmulasztása és többletszámolás miatt intézkedett a hatóság.
A taxisok körmére is ránéztek a nyáron. Az ellenőrzött 76 személytaxi-szolgáltató esetén a kifogásolási arány mindösszesen 8 százalék volt, azokban az esetekben azonban, ahol próbautazást is végeztek, az arány 17 százalékra kúszott fel. Leginkább a pályaudvaroknál és az idegenforgalmilag frekventált területeken tartott ellenőrzéseknél volt szükség eljárás lefolytatására, elsősorban a nem megfelelő díjszabás, illetve a taxaméter elindításának hiánya miatt.
(Nyitóképünk illusztráció.)
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.