A volt elnöknek van saját közösségi platformja, mégis a rivális X-en adott interjút annak tulajdonosának, Elon Musknak. Trump tőzsdei médiavállalata borzasztóan túlárazottnak tűnik, az egyetlen érv a magas árfolyam mellett, hogy ha újra Trump lesz az elnök, akkor a Truth Social lesz a Fehér Ház kvázi hivatalos kommunikációs csatornája.
Egy hónap leforgása alatt 3 milliárd dollárt vesztett piaci értékéből Donald Trump médiacége, a Truth Social nevű közösségi platformját is üzemeltető Trump Media & Technology Group, miután a vállalat részvényeinek árfolyama 40 százalékkal zuhant.
A volt elnök az X-en (ex-Twitter) adott interjút Elon Musknak, ami egyrészt nem segített a Trump Media árfolyamán, másrészt élesen megvilágította a vállalkozás jövőjével kapcsolatos kételyeket – írja a Yahoo Finance.
A probléma, hogy az interjút az X-en közvetítették, ami Trump Truth Socialjának versenytársa. Trump akkor hozta létre a saját platformját, amikor kitiltották a Twitterről – oda Elon Musk hatalomátvétele után engedték vissza.
A projekt nem áll valami jól, a közösségi platform nem volt képes egymillió fölé növelni a felhasználói számát, a vállalkozás pedig mindössze 1,6 millió dollár bevételt termelt az idei első fél évben, ellenben összehozott 344 millió dollár veszteséget.
Mindehhez képest a 4,7 milliárd dolláros piaci kapitalizációjával a Trump Media borzasztóan túlárazottnak tűnik. A részvények azért tűnnek – tűnhetnek – vonzónak, mert
a várakozások szerint ha Donald Trump megnyeri a novemberi elnökválasztást, akkor a Truth Social lesz a Fehér Ház elsődleges kommunikációs csatornája.
Minek következtében a platform hatalmas lökést kapna.
Trump győzelme azonban Joe Biden visszalépése óta már egyáltalán nem tűnik biztosnak. És ahogy arra a Musk-interjú rámutatott, az sem biztos, hogy ha nyer, távol tudja vagy akarja tartani magát az X-től (ahol jelenleg sokkal nagyobb közönséget ér el) annak érdekében, hogy felfuttassa saját közösségi platformját.