Az új rendszer csökkenti a súrlódást, és hatékonyabbá teszi a tekerést.
Egy kerékpárgyártó startup olyan tengelyhajtású kerékpárt épített, amely 49 százalékkal csökkenti a súrlódást a hagyományos láncos biciklikhez képest. Ez a gyártó szerint azt is jelenti, hogy kisebb erőbefektetéssel nagyobb távolságokat tehetünk meg a bringával, mint a hagyományos változatokkal.
Noha a tengelyhajtású biciklik korántsem új találmányok, az elsőket már az 1890-as években bemutatták, az újdonság az, hogy ebben kerámia csapágyak érintkeznek különleges fogaskerekekkel, ami az erőátvitelt rendkívül hatékonnyá teszi.
A prototípus kritikusai szerint azonban sem a tengelyhajtás, sem a kerámia csapágyazás nem új ötletek. Sőt, a régi láncos megoldás mellett szól az is, hogy a láncok sokkal olcsóbbak, és hosszú távon könnyebben karbantarthatók. Szerintük ettől a találmánytól ismét csak azt várják, hogy gazdag emberek a hátrányai ellenére is rákapnak majd.