Felújítanak egy vasúti felüljárót, többször lezárnak egy másik hidat Dél-Pesten, hetekre kiesik a nemzetközi kereskedelem tizedét lebonyolító öt fontos vasúti konténerterminál.
Nem lesz elérhető vasúton az öt legnagyobb budapesti intermodiális áruszállítási terminál – írj a G7.hu. Az érintett terminálok bonyolítják le Magyarország nemzetközi áruforgalmának tizedét, de a következő hetekben-hónapokban jelentős kiesést okozhat, hogy augusztusban lezárják a Soroksári út felett átvezető vasúti vágányokat, illetve négyszer három napra lezárják a rossz állapotban lévő Gubacsi hidat is.
Ezek a vágányok kötik össze Ferencváros állomást (borítóképünkön) a Budapest–Belgrád vonal fővárosi szakaszával, és ebből ágaznak ki azok a szárnyvonalak, amelyek mentén fekszenek a következő fontos konténerterminálok:
- MCC,
- METRANS,
- Masped,
- Budapesti Szabadkikötő és a
- Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK).
A G7.hu szerint hónapokon át várhatók késések a vonatközlekedésen, növekedhetnek az áruszállítás költségei, ami rontja az érintett cégek versenyképességét, és hosszabb távon forgalmat veszíthetnek a terminálok a határon túliakkal szemben.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.