Hetekre megbénulhat a vasúti áruszállítás Budapesten
Felújítanak egy vasúti felüljárót, többször lezárnak egy másik hidat Dél-Pesten, hetekre kiesik a nemzetközi kereskedelem tizedét lebonyolító öt fontos vasúti konténerterminál.
Felújítanak egy vasúti felüljárót, többször lezárnak egy másik hidat Dél-Pesten, hetekre kiesik a nemzetközi kereskedelem tizedét lebonyolító öt fontos vasúti konténerterminál.
Többéves csökkenés után tavaly ismét bővülésnek indult az európai közúti áruforgalom. Bár a vasúti vagy vízi szállítással kombinált megoldások súlya is jelentősen növekszik, a kamionos fuvarozás egyelőre a teljes szektor átlagán felül teljesít. A kapacitások azonban szűkösek, a fuvarpiaci szereplőket sok tényező sújtja – ebben a helyzetben nagy szerep jut a logisztikai szolgáltatóknak, amelyektől az ügyfél „mindössze” annyit vár, hogy az áruját gyorsan és hatékonyan célba juttassa. Bevált gyakorlatok az ágazat egyik meghatározó szereplőjétől.
Bár a világ áruforgalmának 90 százaléka a tengeren zajlik, sokszor nem lehet tudni, pontosan hol tartózkodnak éppen a hajók. A nagyobb áru- és az utasszállító vízi járművekre telepített automatikus nyomkövető rendszer (AIS) ugyanis kikapcsolható vagy felülírható.
Tavaly is növekedett az intermodális fuvarozás volumene, de nem eléggé.
A briteknél megjelent új vírusmutáció miatt állt le korábban az utas- és az áruforgalom a két ország között.
A doveri kikötői hatóság hétfői közleménye szerint a francia oldalon elrendelt korlátozás várhatóan 48 óráig lesz érvényben.
Pénteken csaknem 40 kilométeres volt a kocsisor Csanádpalotánál.
Azt is megmondják a kamionosoknak, hogy hol tankolhatnak és hol kell elhagyniuk az országot.