Az SK On egymás után a tizedik negyedévet zárta mínuszban, az adóssága az ötszörösére nőtt 2021 óta.
A világ negyedik legnagyobb akkumulátorgyártója, a többek között Iváncsán is akkumulátorgyárat üzemeltető SK On vészhelyzetet hirdetett – adta hírül a Financial Times. A cég azt követően került krízisbe, hogy zsinórban a tizedik negyedévét is veszteséggel zárta, adósságállománya pedig 15,6 ezer milliárd vonra (4,11 ezer milliárd forintra), több mint ötszörösére növekedett, mióta 2021-ben levált az anyacég SK Innovationről.
Az SK On gyengélkedése mögött elsősorban az áll, hogy a nyugati elektromosautó-eladások elmaradtak a várakozásoktól. A koreaiak által gyártott akkumulátorok kerülnek többek között a Ford és a Volkswagen járműveibe is.
Most látszik csak igazán, mennyire megrángathatja a gazdaságot a kormány akkugyáras rögeszméje
Li Szukhi, a cég vezérigazgatója bejelentette, hogy „vészhelyzeti irányítás” lépett életbe az SK On életében, ami többek között költségcsökkentő megoldásokat és a munkarend megváltoztatását jelenti. Li szerint sarokba szorultak, ebben a helyzetben pedig a cég összes alkalmazottjának össze kell tartania.
A cég az SK-konglomerátum része, a vezetésben az is felvetődött, hogy az SK On anyacégét, az SK Innovationt összevonják a jövedelmezőbben működő, energiaszektorban működő SK E&S-sel.
A vállalat iváncsai gyárából májusban küldtek el 600 kirgiz vendégmunkást, szintén az elektromosautó-piac gyengélkedése miatt, igaz, azóta viszont újrakezdték a toborzást az üzemben.