Már így is több mint 1 millió magyarországi vásárlója van a Temunak, ezzel több mint 25 százalékos a piaci részesedésük a hazai e-kereskedelemben
Ha nem is tűntek el teljesen, de megritkultak a Temu agresszív hirdetései – erről ír az economx.hu. A portál szerint jelentősen visszaestek az online piactér szenzációs akciókat kínáló hirdetései mind a Google, mind a Meta felületein. Szintén megszűntek a Temu oldalán a vásárlókra nyomást helyező üzenetek, amelyek például arra hívták fel a látogatók figyelmét, hogy az adott termékből éppen most vásároltak mások, vagy hogy abból már csak néhány darab elérhető.
A háttérben az állhat, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által indított versenyfelügyeleti eljárás már a vizsgálati szakaszban van, erről a GVH tájékoztatta a lapot. A versenyhivatal szerint az eljárás megindítása nem jelenti automatikusan azt, hogy a vállalkozás a vélelmezett jogsértéseket valóban elkövette. A Temu az eljárás fényében felülvizsgálhatta korábbi kereskedelmi gyakorlatát. Ha valóban így történt, azt a GVH üdvözli és előremutatónak tartja, a Versenyhivatal tényfeltárási kötelezettségét ugyanakkor nem befolyásolja.
Az agresszív kampány visszafogása ugyanakkor annak is lehet a következménye, hogy a Temu sikerrel szakított ki magának jelentős részesedést a hazai e-kereskedelmi piacon. A GKID legfrissebb számai szerint a Temu már több mint 1 millió fogyasztót szolgál ki itthon, piaci részesedése ezzel meghaladja a 25 százalékot, azaz a magyar vásárlók negyede a Temutól rendel. Arról, hogyan uralta le a hazai piacot a Temu, itt írtunk korábban:
Nem csak Magyarországon teljesít jól a Temu, anyacége, a PDD 2023 utolsó 3 hónapjában az előző évinél 123 százalékkal magasabb, 88,88 milliárd kínai jüanos (több mint 4,5 ezer milliárd forintos) forgalmat produkált. Ez az elemzők várakozásait is meghaladta, a cég részvényei pedig 17 százalékkal emelkedtek.
A Temu kereskedelmi gyakorlatát pedig ebben a cikkben mutattuk be részletesen: