A fogyasztók megtévesztése miatt eljárás indult a társaság ellen.
Eljárást indított az Extreme Digital-eMAG Kft. ellen a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mivel a társaság feltételezhetően megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.
A GVH észlelte, hogy valószínűsíthetően a vállalkozás
- fogyasztói véleményekkel kapcsolatos közzétételi gyakorlata 2022. május 28-tól alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztókat a termékekkel kapcsolatos tájékozott ügyleti döntés meghozatalában;
- a 2023. július 25–28. között meghirdetett „Őrült napok” elnevezésű akciójában több terméket is jelentős árkedvezménnyel népszerűsített, majd törölte az érintett termékekre leadott rendelések többségét;
- október 31-től a szállítási határidőkről valótlan tartalmú tájékoztatást nyújt a fogyasztóknak;
- július 22-től bizonyos termékek esetében előnyként jeleníti meg a fogyasztót a jogszabály erejénél fogva megillető 14 napos elállási jogot, valamint a termékgarancia idejét.
A GVH a közleményében emlékeztetett: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést el is követte.
A GVH 2021-ben már vizsgálta az eMAG akciótartási gyakorlatát, aminek eredményeként – 200 millió forintos pénzbírság mellett – nagyjából 4 milliárd forint értékű jóvátételi vállalásainak végrehajtására kötelezte az eljárás alá vont vállalkozásokat. A vállalások teljesítését értékelő utóvizsgálat során pedig megállapította, hogy az eMAG a kötelezettségeit hiányosan teljesítette, ezért további 50 millió forintos bírsággal sújtotta a vállalkozást.