Vélhetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat a Temu azzal, hogy nem létező kedvezményeket és pszichés nyomásgyakorlást használ – közölte a Gazdasági Versenyhivatal.
Versenyfelügyeleti eljárást indít a Gazdasági Versenyhivatal a Temu ellen – jelentette be a GVH. A hivatal gyanúja az, hogy a Temu tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat.
Az Ecommerce Hungary iparági érdekképviselet szinte napra pontosan egy hónapja jelentette be, hogy versenyjogi beadványt tervez benyújtani. Ez jutott el mostanra odáig, hogy a GVH el is indította a vizsgálatát.
A Temu reklámköltéseit csak egy hónapra félmilliárd forintra becsülik a piaci elemzők, attól pedig sokan tartanak, hogy a magyar kereskedők járhatnak rosszul, ha leuralja a piacot. Állami beavatkozást is remélnek, ahhoz viszont előbb be kell bizonyítani azt, hogy szabálytalanságok is történnek.
Az eddigi adatgyűjtésben több olyan részletet is talált a hivatal, amely alapján tényleg lehet büntetni, ha beigazolódik a gyanú. Sokszor például azzal szembesültek a GVH munkatársai, hogy akár 95 százalékos, vagy annál is nagyobb kedvezményeket hirdet a Temu, miközben ilyen kedvezmény nem volt valójában megtalálható.
Azt is gyanítják, hogy a cég a gyanú szerint pszichés nyomásgyakorlással dolgozik: a „már csak 4 maradt”, a „majdnem elfogyott” jellegű üzenetek, vagy amikor azt látja a vevő, hogy sietni kell, mert sokan helyezték a kosarukba az adott termékek tiltott módszernek minősülnek.
De még azt is hozzátette a GVH, hogy a Temu társadalmi felelősségvállalási menüpontjában megtéveszthetik a vevőket arról, hogy milyen a termékek környezeti hatása. (A feltételes mód azért fontos, mert azt a GVH is kiemelte, hogy most még csak a vizsgálat indult el, innen van 7 hónap lefolytatni azt.)
Arra is kitért a közlemény, hogy a Temu influenszerkampányt is folytat. Ezzel kapcsolatban egy influenszernek (akit nem nevesítettek) küldött a GVH elnöke egy felszólító levelet arról, hogy a reklámozással kapcsolatos szabályokat be kell tartani.