A lap szerint a futballszövetség ügyviteli rendszerét is OTP-hez kötődő cégek fejlesztik, és az a panaszok szerint alkalmatlan arra, amire létrehozták.
Céghálót szőtt az Magyar Labdarúgó-szövetség (MLSZ) köré az OTP, és a bankhoz köthető társaságok felelnek a rendre lefulladó jegyértékesítési rendszerért, illetve a szintén hibákkal küzdő sportszervezői adminisztrációhoz használt ügyviteli rendszerért is – írja a Világgazdaság.
Emlékezetes, hogy február végén a szurkolói regisztrációt, március elsején pedig a fociválogatott meccseire szóló jegyvásárlási rohamot nem bírta az MLSZ rendszere, és összeomlott. A Világgazdaság szerint a másik, Integrált Futball Alkalmazás (IFA) nevű ügyviteli szoftver is évek óta gyengélkedik. Ezt a rendszert használnák a bírók és sportszervezők a mérkőzések eredményeinek, jegyzőkönyveinek adminisztrációjához – ám az alkalmazás a panaszok szerint gyakorlatilag alkalmatlan minden olyan funkcióra, amire tervezték.
A Focibiro.hu nevű, a játékvezetői munkához kapcsolódó honlapon a VG szerint szinte hetente jelennek meg hírek azzal kapcsolatban, hogy az ügyviteli rendszer nem rögzített alapvető információkat meccsekről, többször előfordult például, hogy az alkalmazás nem adminisztrálta, hogy egy NB I.-es mérkőzésen ki volt a gólszerző.
A lap szerint a jegyértékesítő és az ügyviteli rendszert is az OTP-hez kötődő cégek fejlesztik, ami szerintük már csak azért is visszás, mert Csányi Sándor, az OTP vezérigazgatója 2010 óta az MLSZ elnöke is. A cikkben úgy fogalmaznak: „kifejezetten úgy tűnhet, hogy a labdarúgó-szövetség körül tudatosan építettek ki egy pénzszivattyúzásra létrehozott céghálót”.
Az MLSZ által szervezett mérkőzésekre az online jegyértékesítési rendszert az InterTicket Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. biztosítja. Ez a társaság indulásától fogva szoros kapcsolatot ápol az OTP-vel, weblapjuk szerint 1995-ben az OTP Bank Bankkártya Igazgatósága exkluzív jegyértékesítési szolgáltatásaként elsőként jelentek meg a hazai jegyértékesítési piacon elektronikus bankkártya-tranzakciókezeléssel. Jegyértékesítő szolgáltatásukat az OTP a Simple mobilalkalmazásba gyakorlatilag beépítette.
Az IFA-t pedig egy korábbi, elavult rendszer leváltására kezdték fejleszteni, és a fejlesztésért a JET-SOL Számítástechnikai Szolgáltató Kereskedelmi és Beruházási Kft. volt a felelős. 2015 decemberében indult volna, de jókorát csúszott, mert az év novemberében tulajdonosváltás jött a cég életében. Az új kizárólagos tulajdonos a hivatalosan is az OTP-csoportba tartozó MONICOMP Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt. lett, amely így éveken át vastagon számlázható projekthez jutott.
Mivel azonban az IFA „még a korábbi, több évtizedes rendszernél is használhatatlanabb”, az MLSZ hét-nyolc évvel később megrendelte az IFA 2.0-t. A VG szerint kevés bizakodásra adhat okot, hogy a feladatba belebukó Jet-Solt egy másik OTP-közeli informatikai szolgáltatóra, az SMP Solutionsre cserélték.
A lap szerint az SMP Solutions a bankkal való összefonódását világosan jelzi, hogy nemzetközi terjeszkedése szinte pontosan leköveti az OTP külföldi akvizícióit: Albánia, Moldova, Horvátország, Montenegró. Ezen túl a cég legfontosabb ügyfeleként is az OTP-csoportot tartja számon.
A fentiekkel kapcsolatban kérdéseket küldtünk az OTP-nek, amint válaszolnak, közzétesszük az álláspontjukat.