Egy nap többet költenek, mint egy magyar cég egy hónapban.
A kínai kiskereskedő cég megkerülhetetlen lett, amit jól mutat az, hogy az interneten böngészve szinte bárhol beléjük futhatunk. A Temu térnyeréséről és annak okairól itt írtunk bővebben:
Persze annak, hogy mindig szembejönnek a hirdetései, igen egyszerű oka van: a Temu csak a Metán (ez a Facebook-anyacége) 1,7 milliárd dollárt költött 2023-ban (forintban kifejezve közel 620 milliárd), az egész éves büdzsé pedig elérhette a 3 milliárd dollárt is.
A Growww Digital nemrég saját kutatásában pedig arra jutott, hogy Magyarországon egy online Temu-hirdetés átlagosan 75 százalékban jött fel egy adott termék vagy termékkategória keresésénél a felhasználó képernyőjén. Összehasonlításképp: egy átlagos magyar e-kereskedőnél ez az arány 40-50 százalék.
Ezzel kapcsolatban a digitálismarketing-ügynökség megjegyzi, hogy nagyjából 60 százaléknál van az a határ, ahol még éppen megéri ilyen intenzitással futtatni a kampányokat. Vagyis, a Temu e feletti aránya azt jelzi, hogy mínuszos kampányokat futtatnak, és jelenleg az elsődleges céljuk a vevőszerzés, nem pedig a profitszerzés. Mindez pénzben kifejezve: a Temu jelenleg bevállalja, hogy szállításonként kb. 10 eurót, egy-egy átlagos megrendelésen pedig összesen 20-30 eurót bukik.
Ennek is köszönhető, hogy a Temu tavaly decemberben egy átlagos napon 25-ször annyit költött online reklámokra, mint egy közepes méretű (kb. egymilliárd forint éves forgalmú) magyarországi webshop – másképp fogalmazva szinte egy nap alatt annyit, mint más egy hónap alatt. Mindez azt is jelenti, hogy a kínai kereskedő az év utolsó hónapjában a számítások szerint félmilliárd forintot is elkölthetett a magyar weben.