Kínából fogják Magyarországra hozni a BYD elektromos autóiba kerülő akkumulátorok részegységeit, Szegeden csak összeillesztik majd, és beteszik az autókba.
Ugyan a BYD gondolkozott azon, hogy a Szegedre tervezett gyárához Magyarországon gyártassa az akkumulátorokat is, végül úgy döntöttek a cég vezetői, hogy Kínából viszik Szegedre az akkukat – értesült a Népszava.
A kínai cég terve most az a lap szerint, hogy az akkumulátorok részegységeit Szegeden fogják majd összerakni, és ott teszik bele az elektromos autókba, de vegyipari tevékenység nem történik majd a magyarországi gyárban.
Állítólag szóba került Békéscsaba, Orosháza, Kistelek és Hódmezővásárhely is, mint ahol akkugyárat építhetnének, de azt a magyar politikusok kezdettől fogva ígérték, hogy nem Magyarországon készülnek majd a BYD akkumulátorai. A Népszava úgy tudja, azért így döntöttek a kínaiak, mert a grafitot, ami az akkumulátor egyik fontos alapanyaga, mindenképp ide kellene hozni Ázsiából, úgyhogy alig van különbség a költségekben, hogy az alapanyagot szállítják ide, vagy az elkészült akkumulátor-részegységeket, így viszont megspórolják az új akkugyár felépítésének költségeit.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.