Az amerikai gyártó októberben jelentette be, hogy „szerény" áremeléseket tervez 2024-ben.
A Carrefour francia hipermarketlánc négy európai országban eltávolította a PepsiCo termékeit áruházai polcairól, mondván, azok túl drágák lettek – írja a Reuters.
A hírügynökség beszámolója szerint csütörtök óta a Carrefour franciaországi, olaszországi, spanyolországi és belgiumi üzleteiben a PepsiCo termékeinek hűlt helyén táblák fogadják a vásárlókat, amelyeken az áll, hogy az áruház „az elfogadhatatlan áremelés miatt" nem forgalmazza a gyártó márkáit. Hogy pontosan milyen mértékű ez az áremelés, arról nem számoltak be a híradásokban.
A Carrefour lépése a négy országban több mint kilencezer üzletet érint, ami a kiskereskedő 14 348 áruházat számláló globális hálózatának kétharmadát teszi ki.
„Hónapok óta tárgyalunk a Carrefourral, és továbbra is jóhiszeműen folytatjuk az együttműködést annak érdekében, hogy megpróbáljuk biztosítani termékeink elérhetőségét" – közölte az amerikai PepsiCo, amely októberben jelentette be, hogy „szerény" áremeléseket tervez 2024-ben.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.