Hogyan lett a Z generáció sztárja 2023-ban pont egy hamburgerező? Üzleti podcastunkban Tóth Simon, a Simon's Burger társalapítója volt vendégünk, aki arról mesélt, hogyan lehet amerikai hangulatot árulni a mai Magyarországon is, és miért állják vagy nem állja meg a helyét a „magyar Five Guys"-hasonlat.
Akinek van TikTokja, szinte biztos, hogy belefutott már egy zöld-fehér hamburgerezőbe Budapesten, ahol 2023-ban egy „amerikai-stílusú" burgerért kígyóznak, kereken 35 évvel az első magyarországi McDonald's nyitása után.
A Mérlegenben a szóban forgó Simon's Burger társalapítója, Tóth Simon volt Csatári Flóra Dóra és Dzindzisz Sztefan vendége, akik azt próbálták kinyomozni, hogyan lehet Z generációs slágert csinálni a hamburgerből, mitől más a Simon's, mint a meki vagy éppen a Five Guys, hogyan néz ki egy „burger-tanulmányút", és hogyan lehet marketingköltségek nélkül marketingelni. Emellett kiderül az is, hogyan hackelte meg Snoop Dogg a médiát és mi történik az OpenAI-nál.
Kövesse és hallgassa meg a HVG Podcastok műsorait az alábbi platformok bármelyikén: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, SoundCloud, YouTube
Vagy iratkozzon fel a Mérlegen csatornájára itt: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts
Rendszeres hallgatója a Mérlegennek, vagy bármely HVG-s podcastnak? Töltse ki a HVG Podcastok 2023-as hallgatói kérdőívét, és vegyen részt a tartalomfejlesztésben!
A kérdőívet ITT találja. Köszönjük!
- 0:00: Tartalomjegyzék
- 0:59: Snoop Dogg és egy kandallós cég történelmi médiahackje
- 6:18: Az OpenAI-káosz és keringő
- 17:42: A stúdióban Tóth Simon, a Simon’s Burger társalapítója. Ha éttermet nyitni konszenzusosan a legnagyobb hülyeség vállalkozóként, miért csinálta?
- 19:19 Mik azok a legfőbb problémák, amelyek útközben vetődnek fel?
- 22:27 Mikor sütött utoljára hamburgert?
- 23:49: Miért nem influenszer irányba ment, miután a Konyhafőnökben megismerték?
- 24:49: Ők a magyar Five Guys?
- 26:29: Miért nevezik annak az emberek, ha nem az?
- 27:17: A magyar embernek az „amerikai junk foodról” 2-3 étteremlánc jut eszébe, mégis amerikai hamburgerként árulják a Simon’s-t. Miért?
- 31:17: A belváros közepén indultak, a mostani üzleteik is jobbára a központban vannak. Milyen tőke kellett ehhez és honnan sikerült megszerezni?
- 32:41: Miért kerestek befektetőt a franchise-osításhoz? Hogyan használták a Cápák Közöttet tőkeinjekció helyett marketingre?
- 34:21: Mi lett volna, ha kapnak akkor befektetést?
- 34:55: Tervben van további befektetés, együttműködés?
- 36:14: Meddig lehet terjeszkedni egy olyan piacon, amit a nagykutyák már belaktak?
- 38:07: Hogyan néz ki egy burger-tanulmányút Amerikában?
- 39:34: Miért kell ehhez kiutazni?
- 41:18: Hogyan lehet amerikai tapasztalatokat magyar köpenybe öltöztetni?
- 42:47: Azt állítják, nulla a marketingköltségük, mégis hatalmas a hype az étterem körül. Még mindig így van? És ha igen, hogyan?
- 46:00: Hogyan menedzseli egy Z generációs vállalkozás a közösségi médiát? Miben mások ők, mint a „klasszikus vendéglátósok”?
- 49:48: Milyen árbevételnél tart a Simon’s Burger?
- 50:22: Mikor „ülhet le” a hype? Mi lesz akkor?
- 51:43: 25 éves kora előtt futott be Simon a hamburgerezővel – ez a vállalkozás lesz a végső?
- 53:16: Meddig lehet egy szerelemprojektet ennyire kézben tartani?
- 55:48: Mi a tanácsa másoknak?
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.