Százezres közönség az Y és Z generációban, pusztán a művészet népszerűsítésével? Üzleti podcastunkban a Vates ruhamárka alapítóival, Csányi Péterrel és Bárány Bencével beszélgettünk.
Újra itt a Mérlegen, a hvg.hu üzleti podcastja: ezen a héten sajnos újfent nem volt velünk Csatári Flóra Dóra, Dzindzisz Sztefanhoz azonban az Y és Z generáció egyik legfelkapottabb márkája, a Vates alapítói jöttek el beszélgetni: Csányi Péter és Bárány Bence arról meséltek, mi is az a Vates, és hogyan járulnak hozzá a versidézetek egy ruhamárka imázsához, hogyan futott fel hirtelen a brand, és kellett utána visszatérni a realitás talajára, miként lehet a Covid és az infláció okozta válságokkal megküzdeni egy fiatal vállalatnál, és egyáltalán, milyen körülmények között vállalkozhat ma egy huszonéves Magyarországon.
Hallgassa meg az alábbi lejátszón, vagy bárhol, ahol podcastjait fogyasztja! Iratkozzon fel a hvg.hu podcastokra Spotify-on, Apple Podcastson, Google Podcastson vagy SoundCloudon!
- 1:18: Mi az a Vates? És miért projekt, mintsem csak vállalkozás?
- 2:59: Milyen célt szolgálnak egy márka megosztott idézetei?
- 7:49: Hogyan nézett ki az első néhány hónapja a Vatesnek? Honnak jött az ötlet, az inspiráció?
- 11:50: Friends, family and fools – vagy máshonnan jött a kezdeti löket?
- 14:18: Mennyire emésztette fel az életüket a vállalkozás?
- 16:40: Mi volt az a tapasztalat egy multinál, amely két kézzel löki az embert a saját vállalkozás felé?
- 20:24: Hogyan érintette a 2019 közepén indult Vatest a Covid és az infláció?
- 26:15: Miért az egyik alapító édesanyjának a bt-jének részeként működik még mindig a Vates?
- 27:01: Nem változott az árbevétel, de megjelent egy látható veszteség – miért?
- 30:01: Volt befektetője a Vatesnak?
- 30:59: Instagram vagy Facebook?
- 34:01: Mit vásárol az Y-Z generáció?
- 36:01: Kivel sikerült igazán jól a kollaboráció?
- 38:39: Csányi Péter 2019-ben azt mondta, „a Vates csak kezdet” – ez változott?
- 39:56: Hol tarthat a Vates 5-10 év múlva?