Vállalkozás hvg.hu 2022. december. 16. 19:10

Figyelmeztették a Wizz Airt az elégtelen ügyfélkezelése miatt

Egy brit hatóság szerint a brunei légitársaságnak is sokkal jobb a panaszkezelése, mint a Wizz Airnek.

A brit Civil Aviation Authority (CAA, polgári repülési hatóság) „határozott aggodalmainak” adott hangot a magyar Wizz Air légitársaság nagy-britanniai működésével kapcsolatban, „elfogadhatatlannak” nevezve a Wizz gyakorlatát, mivel nagyságrendekkel több panaszkezelési ügyük eszkalálódik, mint más légitársaságoknak – írja az Independent.

A hatóság megállapította, hogy a légitársaság minden egymillió utasára 811 olyan panasz jut az Egyesült Királyságban, amelyet a Wizz Air nem old meg, és ezért a panaszosnak független szervekhez kell fordulniuk, ha azt akarják, hogy megoldást kapjanak a problémájukra.

Ez a szám még a második legrosszabb adatokkal rendelkező Royal Brunei Airlinest is messze felülmúlja (náluk 555 panaszt kell független hatósághoz vinni), ezen az egy társaságon kívül viszont mindenki másnak kevesebb mint fele annyi ilyen ügye van, mint a Wizz Airnek:

az EasyJetnek 245, a Ryanairnek 235, a British Airwaysnek pedig 166, millió utasra vetítve.

Anna Bowles, a CAA egyik vezetője közölte: az utasoknak „minden joguk megvan” ahhoz, hogy reménykedjenek a panaszaik „gyors és hatékony” megoldásában és a „méltányos elbánásban”. A Wizz Air rossz statisztikája, valamint az, hogy „nagy számban” születtek már ellenük szóló ítéletek, „komoly aggodalmakat kelt”.

„Világossá tettük a Wizz Air számára, hogy a viselkedésük elfogadhatatlan, és elvárjuk, hogy a lejárt határidejű panaszokat még karácsony előtt rendezzék” – mondta Bowles, hozzátéve, hogy a továbbiakban is szoros figyelemmel követik az ügyet, és „nem fognak habozni, hogy további intézkedéseket tegyenek”, amennyiben szükséges.

A Wizz Air kiadott egy bocsánatkérő közleményt, amelyben leszögezik, a rekordszámú panasz 91 százalékát már rendezték, és megduplázták az ügyfélszolgálati munkatársaik számát.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.