Vállalkozás hvg.hu 2022. szeptember. 19. 15:21

A vécé helyett inkább már a hálószobából vásárolunk online

Nem csak a vásárlás "helyszíne", de a szokások is változóban vannak. Egyre többen például tömbösítve, egyszerre próbálnak mindent online elintézni, a postától az ajándékok beszerzéséig.

Harmadszorra készült el a hazai Fizetési Élmény Riport, amelynek idei jelentése alapján kezdi megtalálni fizikai helyét az online vásárlás az életünkben: egyértelműen a hálószobánk lett az online bevásárlókörutak fő színtere. A Mastercard megbízásából készült felmérés szerint a magyarok 58 százaléka vásárolt már ágyban fekve, míg sokan leszoktak a vécén ücsörgés alatti és munkaidőben történő rendelgetésről.

A felmérés szerint úgy tűnik, hogy 2022-re kezdenek újra átalakulni az e-vásárlási szokásaink: idén 2021-hez képest már számottevően kevesebben rendelnek a világhálóról munka (45 százalék vs. 40 százalék), vécén ücsörgés (17 százalék vs. 12 százalék) vagy tévénézés (52 százalék vs. 45 százalék) közben, míg a hálószoba toronymagasan vezeti a listát, 10-ből 6-an vásároltunk már ágyban fekve.

Az online boltba járási szokásaink nem csak a „helyszínekben”, hanem a vásárlás gyakoriságában és a vásárolt termékek számában is érdekes trendet mutatnak a megelőző időszakhoz képest. Idén kevesebben vásároltak hetente minimum egyszer, mint a járvány kitörésekor (12 százalék vs. 14 százalék), viszont az éves szinten vásárolt termékek száma 2021-hez képest változatlanul 19-20 darabot jelent éves szinten. “A bővülés egyrészt az új belépők számának növekedésével is magyarázható, másrészt egyre többen tekintenek úgy az online bevásárlásra, mint egy “plázalátogatásra”: egy körben meg tudjuk ejteni a napi bevásárlást, a születésnapi ajándékok beszerzését és a postai csekkek feladását. Úgy tűnik, egyre inkább tömbösítve végezzük az online ügyeinket, ami kezd egy “digitális bevásárlókörúthoz” hasonlítani, amit akár az ágyból el tudunk intézni pár perc alatt” – mondta el Mondovics Péter, a Mastercard marketingmenedzsere.

A riport megemlíti azt is, hogy töretlenül nő a kártyás fizetés népszerűsége: 10-ből 7 magyar használta már kártyáját online vásárláskor, és a lakosság több mint fele mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál. Ez utóbbi népszerűségének titka, hogy olyan esetekben is tudunk a netről rendelni, amikor a kártyánk nincs velünk.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.