Legalábbis a Népszava által idézett szakmai forrás szerint.
A Népszava egy szakmai forrása legalább 500-700-ra becsülte azoknak a hazai kutaknak a számát, ahol a hét néhány napján nem kapható benzin, gázolaj vagy egyik sem. Ugyanakkor ezek a „szellemkutak” jogilag nincsenek zárva, mivel akkor alkalmazni kellene rájuk az árstop előírásait – írta a lap. A kérdésről a Mol úgy nyilatkozott a lapnak, hogy náluk „néhány esetben egy-egy termékből volt ideiglenes hiány, néhány órán át”, az OMV-nél pedig „a közelmúltban néhány töltőállomáson volt hiány néhány termékből”.
A cikkben felidézik Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatójának szavait, aki korábban az idegenforgalom beindulásával, a Mol rendelkezésére álló korlátozott üzemanyagmennyiséggel, technikai okokkal, az ukrajnai háború hatásaival, a kereslet-kínálat egyensúlyának felborulásával és a magyarországi árszabályozási rendelettel indokolta azt, hogy az olajcsoport 50 literre csökkentette a hazai töltőállomásain a legfeljebb 480 forintos hatósági áron egy ügyletben vásárolható mennyiséget. Nem sokkal később az OMV is hasonló döntést hozott.
A vonatkozó kérdésre az OMV azt a választ adta, hogy „logisztikai kihívásokkal néznek szembe”, ezért töltőállomásaik „időbeni ellátása a kijelölt helyszínekről az infrastruktúra miatt továbbra is komoly kihívás”. Azt is elárulták, hogy a schwechati egység csak a harmadik negyedév második felére áll teljesen helyre, további stratégiai készletek felszabadításáról jelenleg pedig nem tárgyalnak a magyar kormánnyal.
Hernádi Zsolthoz hasonló szellemben nyilatkozott a lapnak a vélt okokról Grád Ottó, az iparág nagy hazai cégeit tömörítő Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára is. Szerinte a jelenlegi „üzemanyag-hozzáféréseket” és a kapcsolódó szállítási képességeket figyelembe véve a korábbiaknál kevésbé biztos valamennyi hazai kúton az összes termék folyamatos elérhetősége. Azt, hogy a Mol miért tarthatja vissza az üzemanyagok kiadását, vállalati belügynek nevezte. Egy szakmai forrás ugyanakkor azt mondta: valójában azért akadozik az üzemanyag-ellátás,
mert az iparágnak a 480-as ársapka miatt egyszerűen nem éri meg az értékesítés.